مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان؛

آمارگیری از زنبورستان‌های آذربایجان شرقی نیمه دوم مهر انجام می‌شود

1401/06/08 - 09:22 - کد خبر: 73243 نسخه چاپی

نصر: مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از آغاز آمارگیری از زنبورستان‌های استان بعد از ۲ سال وقفه به دلیل شیوع بیماری منحوس کرونا همزمان با سراسر کشور در نیمه دوم مهرماه سال ۱۴۰۱ در استان خبر داد.

به گزارش نصر، مسعود رئوف روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: برای دستیابی به اطلاعات مورد نیاز از میزان تولید کلنی‌ها و برآورد دقیق تعداد و نوع کندوهای زنبورعسل استان و شاغلین در این بخش آمارگیری از زنبورستان‌های استان به مدت ۱۳ روز از شانزدهم مهرماه سال‌جاری تا پایان روز بیست و هشتم مهرماه توسط کارشناسان شبکه پهنه‌بندی جهادکشاورزی و با همکاری اتحادیه زنبورداران استان و شرکت های تعاونی زنبورداری شهرستان‌ها انجام می شود.
وی گفت: قرار دادن آمار و اطلاعات کامل و صحیح در اختیار برنامه ریزان و سیاستگذاران بخش، منجر به اتخاذ تدابیر به موقع و برنامه‌ریزی صحیح می شود که علاوه بر افزایش درآمد بهره برداران، بستر مناسبی برای توسعه صنعت زنبورداری و ایجاد اشتغال برای جوانان در منطقه خواهد بود.
رئوف با اشاره به اینکه یکی از اصلی‌ترین نیازهای اولیه برنامه ریزی و سیاستگذاری برای هر بخش، داشتن آمار و اطلاعات صحیح از وضعیت کمی و کیفی و دستیابی آسان و سریع به این اطلاعات می باشد، لذا از کلیه زنبورداران خواست برای شرکت در این آمارگیری علاوه بر ارائه آدرس دقیق محل استقرار کندوهای زنبورعسل خود، با کارشناسان پهنه بندی همکاری لازم را کرده و در زمان سرشماری کندوها در زنبورستان خود با در دست داشتن دفترچه زنبورداری و کارت ملی حضور داشته باشند.
وی گفت: میزان تولید عسل استان در سال گذشته ۱۳ هزار و ۷۴ تن بود که پیش بینی می کنیم در سال جاری میزان تولید عسل در استان افزایش یابد.
رئوف اعلام کرد: استان آذربایجان شرقی رتبه نخست تعداد کلنی های زنبور عسل کشور و رتبه دوم تولید عسل کشور را داراست.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: زنبورداران می توانند برای اخذ اطلاعات بیشتر، با مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها و یا مدیریت امور طیور سازمان جهادکشاورزی استان از طریق شماره تلفن ۳۴۴۹۴۱۱۹ تماس حاصل کنند.
انتهای پیام/
آمارگیری از زنبورستان‌های آذربایجان شرقی نیمه دوم مهر انجام می‌شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار