خبر/

بهره برداری از ساختمان جدید مرکز رشد مراغه و ۱۹ طرح عمرانی در عجب شیر

1401/06/07 - 19:18 - کد خبر: 73227 نسخه چاپی

نصر: همزمان با هفته دولت ساختمان جدید مرکز رشد واحدهای فناور مراغه با ۴۰۰ مترمربع مساحت و ظرفیت پذیرش ۳۲ واحد فناور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش نصر، سینا صادق‌فام مدیر مرکز رشد واحدهای فناور مراغه روز دوشنبه در حاشیه افتتاح این ساختمان اظهار داشت: ساختمان استیجاری قبلی ظرفیت پذیرش پنج واحد را داشت و با افتتاح ساختمان جدید زمینه برای فعالیت همه واحدهای فعال فراهم شد.
به گفته وی اکنون ۳۲ واحد فعال این مرکز در زمینه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، کشاورزی، دارویی، شیمی، متالوژی و حتی هنر فعال هستند و همه آنها در ساختمان جدید مستقر می‌شوند.
وی با بیان اینکه این مرکز زیر نظر پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی فعالیت می‌کند، بیان کرد: بیش از ۱۰ واحد فناور جدید نیز در حال ارزیابی است. 
و بر اساس مصوبه وزارت علوم تحقیقات و فناوری، مرکز رشد واحدهای فناور مراغه با همکاری دانشگاه مراغه و وابسته به پارک علم و فناوری استان آذربایجان‌شرقی در اواخر سال ۱۳۹۰ آغاز بکار کرد. 

افتتاح ۱۹ طرح عمرانی در عجب شیر
همزمان با ششمین روز از هفته دولت ۱۹طرح عمرانی و خدماتی با ۹۱ میلیارد ریال هزینه در مناطق روستایی عجب‌شیر به بهره‌برداری رسید.
فرماندار عجب‌شیر روز دوشنبه در آیین بهره‌برداری از آنها اظهار داشت: این طرح‌ها شامل کانال‌سنگی و دیوارکشی آرامستان روستایی «هروان»، جدول‌گذاری و تعویض معابر و اجرای طرح هادی روستاهای «مهرآباد»، «بولالو»، «قبادلو»، «گوروان»، «خضرلو» و «شیراز» و زیرسازی و آسفالت روستاهای «نبرین»، «رازیان»، «پسیان»، «نانسا»، «آغجه‌اوبه»، «گوروان» و «بولالو» به متراژ ۲۰ هزار مترمربع است.
به گفته «جعفر قادری» از دیگر طرح‌های افتتاحی روز جاری نیز می‌توان به پست بانک روستای «گل‌تپه» و مرمت، بازسازی و برقرسانی مزار شهدا و آرامستان روستاهای «شیراز» و «نانسا» اشاره کرد. 
وی همچنین با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم توجه به عمران و آبادانی روستاها و کمک به اقتصاد روستایی در اولویت قرار دارد، تصریح کرد: شعار محوری این دولت همین رسیدگی به مناطق روستایی و کم‌برخوردار است زیرا اصالت در روستاست و ما باید کمک کنیم با توزیع عادلانه امکانات، نابرابری‌ها برطرف شود.
وی رفع مشکلات مردم و تسهیل شرایط برای فعالیت‌های عمرانی و خدماتی را وظیفه مسئولان عنوان کرد و افزود: مدیر موفق و آینده‌نگر برای رشد و توسعه مناطق روستایی باید برنامه داشته باشد.
فرماندار عجبشیر پیش از این نیز اعلام کرده بود که ۳۵ طرح عمرانی، خدماتی، تولیدی و کشاورزی با ۲۱۳ میلیارد تومان هزینه‌کرد طی هفته دولت در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد که بخش قابل توجهی از آنها در مناطق روستایی قرار دارد.
انتهای پیام/
بهره برداری از ساختمان جدید مرکز رشد مراغه و ۱۹ طرح عمرانی در عجب شیر خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار