خبر/

فرماندار هشترود بر توسعه صندوق خرد زنان روستایی تاکید کرد

1398/09/02 - 14:10 - کد خبر: 7318 نسخه چاپی

نصر: فرماندار هشترود با تاکید بر توسعه صندوق خرد زنان روستایی گفت: توسعه این صندوق به توانمندسازی و اشتغال زنان روستایی نیز کمک می‌کند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، امین امینیان روز شنبه در کارگروه فرهنگی اجتماعی این شهرستان افزود: تاکنون هفت صندوق در روستاهای شهرستان راه اندازی شده و دو صندوق نیز در مرحله تشکیل است و زنان روستایی با عضویت در این صندوق ها، می توانند تا یک میلیارد تومان وام بدون ضامن با سود بانگی چهار درصدی دریافت کنند.

وی همچنین بر توانمندی زنان سرپرست خانوار تاکید کرد و گفت: یک هزار و ۱۴۳ زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی شهرستان هستند که با توانمندسازی آنها، بار مالی زیادی از دوش این دو نهاد برداشته می شود.

امینیان گفت: در این راستا و از ابتدای سالجاری ۱۴ زن سرپرست خانوار وام خوداشتغالی دریافت کرده اند و به طور یقین ادامه این روند می تواند به خودکفایی زنان سرپرست خانواده کمک کند.

وی همچنین خواستار حفاظت از منابع آبی در روستاها شد و افزود: کلرزنی مخازن آب در روستاها باید به صورت اتوماتیک انجام شود تا آب شرب سالم در اختیار روستاییان قرار گیرد و در این راستا، آب و فضلاب روستایی نقش مهمی دارد.

امینیان خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی مخازن روستایی فاقد درب و حصار و حفاظ ایمنی هستند و وضعیت بهداشتی مناسبی ندارند که عدم رعایت این موارد، به غیربهداشتی شدن آب شرب روستایی منجر می شود.

وی گفت: البته تاکنون موردی از آلودگی آب در روستاها گزارش نشده و آب شرب هشترود و نظرکهریزی نیز سالم است.

انتهای پیام/

فرماندار هشترود بر توسعه صندوق خرد زنان روستایی تاکید کرد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار