ذاکریان اعلام کرد؛

حضور هلال‌احمر در مراسم پیاده‌روی زائران حرم رضوی

1401/06/07 - 14:12 - کد خبر: 73178 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی گفت: امسال همزمان با دهه پایانی صفر، تعداد ۱۰۷ پایگاه هلال احمر در نقاط مختلف محورهای منتهی به مشهد در استان خراسان رضوی خدمات ارائه می‌دهند.

به گزارش نصر، محسن ذاکریان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: تعداد ۱۰۷ پایگاه هلال احمر در نقاط مختلف محورهای منتهی به مشهد در استان خراسان رضوی خدمات ارائه می‌دهند.
وی افزود: همچنین یک هزار و 200 نفر نیروی هلال احمر خراسان رضوی برای امدادرسانی دهه صفر خدمت رسانی می‌کنند.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات اربعین حسینی گفت: امسال ارائه خدمات در این بخش به صورت متمرکز انجام می‌شود و مجموعه استان‌ها با تأمین نیرو و تجهیزات کمک می‌کنند که خراسان رضوی سه دستگاه تریلی و تجهیزات مورد نیاز و ۴۰ نفر نیروی اعزامی دارد.
مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی گفت: طبق برنامه چیدمان شده هر یکصد عمود یک پایگاه امدادی هلال احمر برای خدمت به زائران اربعین مستقر است.
وی افزود: نگرانی شیوع وبا و برخی بیماری‌ها به دلیل گرمای هوا همچنان وجود دارد اما در عین حال امسال آمادگی هلال احمر، نسبت به سالهای قبل افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه در واردات واکسن جمعیت هلال احمر تلاش‌های مؤثری در دوران شیوع کرونا نشان داد، گفت: استان خراسان رضوی هشت درصد جمعیت کشور را دارد که خوشبختانه در زمینه مدیریت کرونا موفقیت خوبی حاصل شد.

انجام واکسیناسیون مهاجران خارجی در ورودی مرزهای خراسان رضوی
مدیرعامل هلال احمر جمعیت خراسان رضوی ادامه داد: واکسیناسیون در ورودی مرزهای استان توسط هلال احمر ادامه دارد که در این زمینه چک کردن سلامت اتباع خارجی و مهاجران مورد تاکید است.
ذاکریان تصریح کرد: بالای ۹۰ درصد ورودی‌های مهاجران افغانستانی پس از روی کار آمدن طالبان به مشهد و استان خراسان رضوی بوده که این حجم نیازمند مدیریت و کنترل است.
وی گفت: افاغنه‌ای که وارد استان می‌شوند، حتی اتباع بدون هویت واکسن‌های مننژیت فلج اطفال و کرونا را دریافت می‌کنند.
مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی تصریح کرد: حوزه آوارگان افغانی در کشور هم از جنبه فرصت و هم از جنبه تهدید در این بخش باید به درستی مدیریت شود.
وی با اشاره به اینکه در حوزه توانبخشی سامانه سیاری ویژه مهاجران و ساکنان حاشیه شهرها در حال ارائه خدمت است، ادامه داد: تاکنون صلیب سرخ اعتباری معادل یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در اسفند پارسال در اختیار هلال احمر استان قرار داده که این میزان برای حمایت از یکصد هزار نفر از مهاجران هزینه شده است.
مدیرعامل هلال احمر جمعیت استان خراسان رضوی افزود: درخواست ما این است که مشهد تبدیل به پنج شعبه یا منطقه شود تا سازماندهی مدیریت و فرماندهی نیروهای امدادی متناسب با گستردگی شهر محقق شود.
وی تصریح کرد: در حوزه لجستیکی هلال احمر استان خراسان رضوی بسیار فرسوده است و برای مدت بیش از ۱۰ سال است که تجهیزات ما در استان به روز رسانی نشده است. ۴۲ دستگاه آمبولانس، ۲۷ ست نجات و ۳۵ خودروی امدادی تجهیزات موجود امدادی استان خراسان رضوی است که تقریباً همه متعلق به ۱۰ سال پیش هستند.
وی با اشاره به نیاز به ۲۸ پایگاه جدید امداد و نجات در خراسان رضوی برای پوشش کامل امدادی در جاده‌های استان افزود: بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا بتوانیم شعب و پایگاه‌های مورد نیاز خراسان رضوی را ایجاد کنیم.
انتهای پیام/
حضور هلال‌احمر در مراسم پیاده‌روی زائران حرم رضوی خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار