استاندار اردبیل:

۴۰۰ میلیارد ریال تا پایان شهریور به پروژه کلور- درام اختصاص می‌یابد

1401/06/07 - 13:27 - کد خبر: 73164 نسخه چاپی

نصر: استاندار اردبیل گفت: ۴۰۰ میلیارد ریال از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به پروژه راه ارتباطی کلور- درام اختصاص یافته است که این منابع تا پایان شهریور ماه جذب می‌شود.

به گزارش نصر، سید حامد عاملی روز یکشنبه در آیین افتتاح هنرستان شهیدباهنر شهرستان خلخال با اشاره به مشکلات آب استان اظهار کرد: در حوزه آب مشکلات جدی است و در برخی جا هم که آب وجود دارد ، مدیریت آب وجود ندارد و ضروری است بدنبال مدیریت جامع برای آب پایدار در استان باشیم.
وی با تاکید بر اینکه باید برنامه‌ای برای مدیریت جامع آب از شمال تا جنوب استان تعریف شود، افزود: شهرستان خلخال جزو شهرستان‌هایی است که کار اساسی در حوزه اقتصادی آن صورت نگرفته و لازم است کارهای جدید در حوزه سرمایه‌گذاری با هدف رونق تولید و اشتغال در این منطقه اجرا شود.
 مقام عالی دولت دراستان اردبیل ظرفیت خلخال در حوزه گردشگری و معادن کم نظیر دانست و گفت: این شهرستان ظرفیت‌های بزرگی در حوزه معادن فلزی و ذخایر سنگ آهن دارد که می‌توان در بحث اکتشافی این ظرفیت‌ها را به سرانجام رساند.
عاملی با اشاره به آخرین وضعیت عملیات اجرایی جاده کلور –درام افزود: این طرح امسال ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار دارد و ۴۰۰ میلیارد ریال دیگر هم از محل مصوبه سفر رئیس جمهور به این طرح اختصاص یافته که تا پایان شهریور ماه منابع مذکور جذب خواهد شد.
وی با بیان اینکه این استان در اکثر شاخص‌های توسعه‌ای در رتبه‌های پایین‌ قرار دارد ،اظهار کرد: استان اردبیل جزو استان‌های کم برخوردار و محروم به حساب می‌آید و تلاش می کنیم با جبران عقب ماندگی‌ها این استان در زمره استان‌های برخوردار از منابع محسوب شود.
عاملی با بیان اینکه استان اردبیل از ظرفیت‌های بی‌نظیر و بی‌بدیل به ویژه در حوزه منابع انسانی بهره می‌برد، خاطرنشان کرد: باید بر اساس این شاخص‌ها در مسیر توسعه بخش‌های کشاورزی، گردشگری، صنعت، معدن و تجارت گام‌های اساسی برداشته شود.
وی سرانه متوسط درآمد مردم این استان را نصف سرانه درآمد مردم کشور ذکر کرد و افزود: ما برای حل این چالش و مشکلات باید از ظرفیت‌های استان به نحوی استفاده کنیم تا این توانمندی‌ها تبدیل به ثروت شود.
عاملی با یادآوری عقب ماندگی استان در توسعه بزرگراهی افزود: متوسط بزرگراه به راه اصلی در کشور ۲۴ درصد و در استان اردبیل ۱۱ درصد است که برای جبران این عقب ماندگی‌ها احداث بزرگراه شمال – جنوب در دستور کار قرار گرفته و مقرر است تا پنج سال آینده ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان احداث شود.
وی بیان کرد: در کنار دسترسی به بزرگراه، تکمیل راه آهن اردبیل – میانه مورد توجه قرار گرفته و مقرر است تا سال آینده این طرح بهره برداری برسد.
استاندار اردبیل احداث ۶ پست ۶۳ کیلوولت در استان را یادآور شد و گفت: به نبال تامین برق پایدار در شهرستان خلخال هستیم.
در پنجمین روز هفته دولت و با حضور سید حامد عاملی استاندار اردبیل ۸۹ پروژه به ارزش هشت هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در شهرستان خلخال کلنگ زنی و یا بهره برداری از آن آغاز شد. 
انتهای پیام/
 ۴۰۰ میلیارد ریال تا پایان شهریور به پروژه کلور- درام اختصاص می‌یابد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار