مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان مطرح کرد:

بهره برداری از ۶۵ پروژه زیربنایی و زیرساختی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی

1401/06/07 - 12:09 - کد خبر: 73142 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی گفت: ۶۵ پروژه زیربنایی و زیرساختی با اعتبار بیش از چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از هفته دولت سال گذشته تا کنون در شهرک ها و نواحی صنعتی استان به بهره برداری رسیده است.

به گزارش نصر، مرتضی نیرومند اسکویی، روز دوشنبه در گفت و گویی افزود: این پروژه ها شامل خیابان سازی و آسفالت، شبکه آبرسانی، احداث شبکه ۲۰ کیلوولت، گازرسانی، اجرای خط انتقال و شبکه توزیع آب، حفاری و تجهیز چاه، احداث ساختمان اداری و آتش نشانی، سامانه فتو ولتائیک، شبکه روشنایی معابر و پست های هوایی، ساختمان اورژانس و هلال احمر و تصفیه خانه و شبکه فاضلاب و لکه گیری و آماده سازی توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی استان است.
وی با بیان اینکه پروژه های عمرانی در حوزه زیرساخت های شهرک های صنعتی در سال جاری نسبت به سال گذشته بیش از سه برابر افزایش یافته است، اظهار داشت: توسعه اراضی در شهرک ها و نواحی صنعتی اسکو، آخولا، ملکان، بعثت و اهر در سطح ۱۲۲ هکتار و ۱۸۵ پروژه زیرساختی نیز با اعتبار ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در شهرک ها و نواحی صنعتی استان در حال اجراست.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی گفت: برگشت ۲۹ واحد صنعتی به بهره برداری رسیده غیرفعال به زنجیره تولید، احداث و تکمیل ۵۰ واحد از کارگاه های آماده، تامین آب چهار شهرک و نواحی صنعتی و احداث و تجهیز آتش نشانی و تجهیز چهار شهرک از جمله فعالیت های این شرکت است.
نیرومند اسکویی، ادامه داد: در این مدت ۴۴۱ فقره قرارداد واگذاری حق بهره برداری زمین صنعتی در زمینی به وسعت ۱۹۲ هکتار با اشتغالزایی هشت هزار و ۸۲۰ نفر منعقد و ۲۴۸ واحد صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی بهره برداری شده و در این واحدها سه هزار و ۹۳۳ نفر مشغول به کار شده اند.
وی سرمایه گذاری طرح های به بهره برداری رسیده در شهرک ها و نواحی استان را ۳۱ هزار و ۶۱۸ میلیارد ریال اعلام و یادآوری کرد: این طرح ها به مساحت یک هزار و ۴۶ هکتار به بهره برداری رسیده و برای ۴۳ هزار و ۲۳۱ نفر اشتغال پیش بینی شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی گفت: در این مدت فاز توسعه شهرک صنعتی شهید سلیمی در زمینی به مساحت ۴۰۶ هکتار با پیش بینی اشتغال ۱۶ هزار و ۳۷۶ نفر، فاز توسعه شهرک صنعتی بعثت در سطح ۴۰۰ هکتار با پیش بینی اشتغال ۱۶ هزار و یکصد نفر، شهرک صنعتی تخصصی سنگ به مساحت ۷۸ هکتار با پیش بینی اشتغال سه هزار و ۲۰۰ نفر به بهره برداری رسیده است.
نیرومند اسکویی، بهره برداری از توسعه فاز عملیاتی اهر به مساحت ۴۰ هکتار با پیش بینی اشتغال یک هزار و ۴۰۰ نفر، فاز توسعه شهرک صنعتی بناب در سطح ۱۰۰ هکتار و پیش بینی اشتغال چهار هزار و ۳۵۰ نفر، ناحیه صنعتی تخصصی صنایع دستی قزلجه میدان به مساحت ۶ هکتار و پیش بینی اشتغال ۶۰۰ نفر و ناحیه صنعتی علیشاه در زمینی به مساحت ۱۶ هکتار و پیش بینی اشتغال یک هزار و ۲۰۵ نفر به بهره برداری رسید.
وی یادآوری کرد: در این مدت عملیات اجرایی شهرک های صنعتی چاراویماق، اسکو، ملکان و عالی نسب در زمینی به مساحت ۹۴۹ هکتار و پیش بینی اشتغال بیش از ۳۵ هزار و ۳۸۵ نفر آغاز شده و از سه مدول تصفیه خانه با ظرفیت کل دوهزار مترمکعب در شبانه روز در شهرک های صنعتی عالی نسب، شهید سلیمی و بیلوردی بهره برداری شد.
نیرومند، برگزاری ۳۱۸ دوره آموزشی برای واحدهای صنعتی، آموزش هفت هزار و ۲۴ نفر از شاغلان واحدهای صنعتی و شرکت ۳۳۵ واحد صنعتی در نمایشگاه های صنعتی را از دیگر فعالیت های شرکت شهرک های صنعتی استان اعلام کرد.
وی اظهار داشت: امسال همزمان با گرامیداشت هفته دولت از فاز سه شرکت اطمینان آذر گل برای تولید کیک لایه ای با سرمایه گذاری ٤٠٠ میلیارد ریال با اشتغال ٥٠ نفر و تولید سالانه سه هزار و ٥٠٠ تن محصول، طرح توسعه شرکت بهدانه دشت ناز و افزایش ظرفیت تولید از ٢٠٠ تن به ٨٠٠ تن در روز و ایجاد اشتغال برای ٧٥ نفر بصورت مستقیم با سرمایه گذاری ٨٠٠ میلیارد ریال و شرکت نورد کاران فولاد غرب پیشرفته ترین و بزرگترین خط تولید ساندویچ پانل شمالغرب با ظرفیت دو میلیون مترمربع در سال با قابلیت تولید پروفایل های سقفی، دیواری، سردخانه ای و اتاق تمیز بهره برداری شد.
آذربایجان شرقی دارای ۵۶ شهرک و نواحی صنعتی مصوب بوده که از این تعداد ۴۶ شهرک و نواحی در حال بهره برداری است.
انتهای پیام/
بهره برداری از ۶۵ پروژه زیربنایی و زیرساختی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار