معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان؛

ثبت ۱۱۰ اختراع دانش‌آموزی در آذربایجان‌شرقی

1398/09/02 - 13:53 - کد خبر: 7314 نسخه چاپی

نصر:معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با اشاره به ثبت ۱۱۰ اختراع دانش آموزی در استان گفت: از این تعداد ۲۲ طرح تجاری سازی شده و به مرحله تولید رسیده است .

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، عاشور اکرمی روز شنبه در شورای آموزش و پرورش ملکان افزود: ترویج فرهنگ تحقیق و پژوهش در اولویت آموزش وپرورش استان است و بر این اساس با ادارات مختلف قرارداد همکاری برای حرفه آموزی و کسب مهارت دانش آموزان منعقد شده است .
معاون آموزش متوسطه استان همچنین گفت: به منظور عرضه توانمندی های دانش آموزان روستایی به ویژه در زمینه تولید صنایع دستی، با کمک دهیاران در روستاها بازارچه هایی به این منظور دایر خواهد شد.

وی گفت: در آموزش و پرورش استان طرح برون سپاری به شدت پیگیری می شود ودر این رابطه هیچ گونه محدویت مالی واعتباری وجود ندارد .
فرماندار ملکان نیز از غیراستاندارد بودن مدارس غیرانتفاعی انتقاد کرد وگفت: بیش از ۸۰ درصد مدارس غیرانتفاعی در این شهرستان فاقد ساختمان مناسب برای تحصیل هستند .

محمدباقر خانی افزود: اکثر این مدارس در منازل مسکونی اداره می شوند بطوریکه از آشپزخانه و گلخانه و یا سایر اماکن که برای سکونت ساخته شده به عنوان کلاس استفاده می شود .
وی بر لزوم نظارت بیشتر و استاندارد سازی این مدارس تاکید کرد و گفت: باید مسئولین ذیربط قبل صدور مجوز تمامی جوانب یک مدرسه ایده آل را در نظر بگیرند وبعد مجوزهای لازم را صادر کنند.

انتهای پیام/

ثبت ۱۱۰ اختراع دانش‌آموزی در آذربایجان‌شرقی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار