رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی:

پایان شهریور خودروهای ناقص در پارکینگ‌های تبریز به صفر می‌رسد

1401/06/07 - 09:46 - کد خبر: 73113 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در بازدید قبلی ۲۰ هزار دستگاه خودرو ناقص در ایران خودروی تبریز وجود داشت اما اکنون این میزان به ۶۵۰۰ دستگاه خودرو کاهش یافته که این خودروهای ناقص نیز با تامین قطعات تا پایان شهریور به صفر خواهد رسید.

به گزارش نصر، صابر پرنیان در بازدید سرزده از واحد تولیدی ایران خودروی تبریز اظهار کرد: عمده مشکل تولید خودرو در ایران خودروی تبریز تامین قطعات است که عمدتا قطعه‌های وارداتی الکترونیکی است.
وی گفت: مهمترین راه حل تامین قطعه های خارجی خودرو، داخلی سازی است بنا بر این اگر بتوانیم موضوع داخلی سازی که یکی از منویات رهبر معظم انقلاب است را در این واحد تولیدی پیاده کنیم این موضوع باعث کاهش ارزبری می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی تاکید کرد: با داخلی سازی وابستگی به واردات کاهش می یابد و مجموعه های داخلی تقویت می‌شود.
پرنیان با بیان این که تمهیدات ویژه ای برای تامین قطعات خودروهای ناقص انجام شده است، گفت: تا خودروهای ناقص تحول مشتریان نشود خودروی جدیدی در ایران خودروی تبریز تولید نمی‌شود.
وی افزود: تصویب ایجاد خط رنگ و خط بدنه برای تکمیل زنجیره تولید و پایدارسازی در ایران خودروی تبریز قبلا انجام شده و اکنون در مراحل اداری و عقد قراردادها قرار داریم و به زودی این موضوع نیز در ایران خودروی تبریز انجام می‌شود.
انتهای پیام/
 پایان شهریور خودروهای ناقص در پارکینگ‌های تبریز به صفر می‌رسد نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار