عضو مجلس خبرگان:

رادیو نقش موثری در توسعه مراغه ایفا کرده است

1401/06/06 - 18:41 - کد خبر: 73096 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با قدردانی از بانیان رادیوشهر مراغه که در بدو تاسیس آن هزینه‌های این رسانه محلی را پرداخت می‌کردند، گفت: رادیو نقش موثری در روند توسعه شهرستان ایفا کرده است و باید بیش از پیش تقویت شود. 

به گزارش نصر، آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیر رادیوشهر مراغه افزود: رادیو در آن دوران با امکانات و فضای بسیار محدود شروع به کار کرد اما امروز شاهد تجهیزات به‌روز این رسانه هستیم که حاصل تلاش‌ها و پیگیری‌های چند دهه گذشته است.
وی همچنین ساماندهی وضعیت شغلی و درآمدی کارکنان رادیوشهر مراغه را خواستار شد و اظهار داشت: اصلی‌ترین ابزار صداوسیما نیروها و کارکنان متخصص آن است و بر همین اساس انتظار می‌رود تا به مشکلات آنان نیز رسیدگی شود.
وی رادیوشهر مراغه را یک نعمت بزرگ برای این شهرستان خواند و ادامه داد: پخش اذان و برنامه‌های فاخر و متناسب با فرهنگ شهرستان در ماه ‌مبارک رمضان غنیمتی برای اهالی است و مردم مراغه قدرشناس هستند.

رسانه‌ها برای تبیین حقیقت نظام اسلامی برنامه داشته باشند 
فرماندار مراغه با بیان اینکه رسانه‌های کشورمان به فرموده مقام معظم رهبری زبان و چهره انقلاب هستند، بیان کرد: رسانه‌های ارتباط جمعی کشور باید برای تبیین حقیقت نظام اسلامی برنامه داشته باشند؛ نظامی که پس از هزار و ۴۰۰ سال راه‌اندازی شد و ابعاد آن همچنان به تبیین نیاز دارد.
داود اسدیان بیان کرد: ضعف برخی مسئولان نیز نباید به پای نظام اسلامی نوشته شود زیرا این نظام بر مبنای مسایل فقهی شکل گرفته است و به خودی خود هیچ ایرادی ندارد.
وی خاطرنشان کرد: شهدا با نثار خون خود حقیقت انقلاب اسلامی را به خوبی معنا کرده‌اند و رسانه‌ها نیز باید با معرفی ارزش‌ها و حقیقت این نظام مقدس، دین خود را نسبت به آن ادا کنند. 
فرماندار مراغه به سلطه رسانه‌ای استکبار در سطح دنیا نیز اشاره کرد و اظهار داشت: رسانه‌های دنیا منافع صاحبان قدرت و پول را تامین کرده و صهیونیست‌ها هم این جریان رسانه‌ای را تقویت می‌کنند. 
اسدیان اظهار کرد: بر همین اساس یک برنامه فرهنگی چند نفری در گوشه و کنار دنیا در صورتی که با منافع صاحبان قدرت و رسانه همسو باشد، پوشش داده می‌شود اما پیاده‌روی اربعین با آن عظمت میلیونی مورد چشم‌پوشی قرار می‌گیرد.  

رادیوشهر مراغه از اهمیت ویژه برخوردار است
معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه همچنین گفت: رادیوشهر از اهمیت ویژه در میان ساکنان این شهر برخوردار است و  انتظار می‌رود تا مسئولان استانی بیش از پیش از این رسانه محلی حمایت کنند.
اسدیان اعلام کرد: رادیوشهر در غنا بخشیدن به فرهنگ کهن مراغه و معرفی آداب و رسوم این شهرستان موثر بوده است و نمی‌توان از کنار نقش موثر آن در فضای رسانه‌ای شهرستان به سادگی عبور کرد.
سرپرست جدید رادیوشهر مراغه، «حسن پورعبدلی امیرخیزی» نیز بیان کرد: مراغه مهد تاریخ، فرهنگ و زندگی اجتماعی بوده و جزو ۱۰ شهر دارای بافت تاریخی است؛ بر همین اساس باید برای اعتلای روزافزون فرهنگ غنی آن با مشارکت سایر نهادهای فرهنگی اقدام شود. 
به گزارش ایرنا در این آیین «اسماعیل طالب‌پور»، مدیر سابق رادیوشهر مراغه که هفتمین مدیر رادیوشهر بود و هفت سال در این رسانه خدمت کرد، گزارشی از فعالیت‌های خود در بخش برنامه‌سازی ارایه کرد.
همچنین در این آیین از خدمات «اسماعیل طالب‌پور» قدردانی و «حسن پورعبدلی امیرخیزی» به عنوان سرپرست رادیوشهر مراغه معرفی شد. 
انتهای پیام/
رادیو نقش موثری در توسعه مراغه ایفا کرده است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار