امام جمعه تبریز:

 خودنظارتی باید بر اصناف کشور حاکم شود

1401/06/06 - 17:50 - کد خبر: 73092 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به نقش اصناف در رعایت حق و حقوق شهروندان، گفت: خودنظارتی باید بر اصناف مختلف کشور خاکم شود.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز یکشنبه در دیدار اعضای بسیج اصناف استان، افزود: اصناف در طول هشت سال جنگ تحمیلی علیه اقتصاد کشورمان همچون کوهی استوار با اقتدار ایستاده اند.
وی با بیان اینکه اقتصاد مانند ستون فقرات کشور است و اگر این عمود آسیب ببیند جامعه به بر خطر می افتد، ادامه داد: بر همین اساس نقش صنوف در مسیر خودکفایی و استقلال اقتصادی کشور و نیز تنطیم بازار بسیار مهم است.
آل هاشم  با اشاره به اینکه احتکار و قاچاق کالا عامل از بین رفتن اقتصاد است ، افزود: بازاریان در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی در هدایت افکار عمومی و شرایط اقتصاد کشور داشتند و در ۸ سال دفاع مقدس نیز نقش خود را به خوبی ایفا کردند.
وی نقش بسیج اصناف را در راهبری اقتصاد و تجارت مهم خواند و تاکید کرد:  بسیج اصناف باید برای احیای هویت دینی و انقلابی اصناف، در کنار انجمن اسلامی بازار و اتاق اصناف تلاش کند و از اصناف به عنوان سربازان جنگ تحمیلی اقتصادی حمایت کند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین گفت: هدف از تشکیل بسیج اصناف این است که صنوف ما بر مبنای دین مبین اسلام عمل کرده و خودشان بر خودشان نظارت کنند که اگر اینگونه باشد بسیاری از دغدغه ها وجود نخواهد داشت.
اجرای طرح های مختلف امور فرهنگی و اجتماعی از جمله کمک به برگزاری نماز اول وقت در بازار و تکریم و تشویق افراد محجبه و همچنین کمک به ازدواج آسان در بین جوانان و فرزند آوری و آموزش فقه بازار با همراهی حوزه های علمیه از موارد و خواسته های نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در این دیدار از بازاریان و بسیج اصناف بود.
در ابتدای این دیدار سرهنگ پور زینال رئیس بسیج اصناف سپاه عاشورا و هاشمی رئیس اتاق اصناف تبریز با ارائه گزارشی از اقدامات انجام گرفته، حضور بازاریان و اصناف در صحنه های مختلف کشور برای کمک به تامین نیاز های مردم و توسعه کشور را افتخاری بی بدیل از این اقشار تاثیرگذار جامعه بیان کردند.
 انتهای پیام/
 خودنظارتی باید بر اصناف کشور حاکم شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار