معاون رسانه‌ای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

تبریز نقطه ثقل رسانه‌ای منطقه شود

1401/06/06 - 15:21 - کد خبر: 73056 نسخه چاپی

نصر: معاون فرهنگی و رسانه‌ای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به ویژگی‌های تاریخی و جغرافیایی سیاسی خاص تبریز گفت: این کلان شهر می‌تواند نقطه ثقل رسانه‌ای منطقه در ابعاد داخلی و فرامرزی شود.

به گزارش نصر، حسن گلی با اشاره به ویژگی ها تبریز و سبقه درخشان این شهر در حوزه رسانه و روزنامه نگاری، اظهار داشت: این شهر دارای مکتب خاصی بوده و در طول تاریخ در عرصه های مختلف نقش ایفا کرده است.
معاون فرهنگی و رسانه‌ای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: تبریز از لحاظ مذهبی به عنوان اولین پایتخت تشیع و از نظر جغرافیایی به عنوان محل اتصال آسیا و اروپا و شمال و جنوب باید در حد و قواره خود نقش ایفا کند.
گلی، با بیان اینکه تبریز می تواند مرکز ثقل رسانه ای شمالغرب کشور نقش ایفا کند، ادامه داد: در این راستا ایرنا مرکز تبریز می تواند با انتقال بخش های خارجی برخی زبان ها مانند ترکی استانبولی و آذری لاتین از مرکز به این استان، مجرای ارتباط با کشورهای همسایه مانند ترکیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و نخجوان باشد.
وی یادآوری کرد: در صورت انتقال این بخش به ایرنای مرکز استان، این مرکز به علت داشتن پتانسل لازم و توانمندی می تواند مرکز ثقل رسانه ای شمالغرب کشور و منطقه قفقاز عمل کند.
رسانه های ایران برای خنثی کردن روایت های غیرواقعی جریان غالب رسانه ای وابسته در جهان می کوشند
معاون فرهنگی و رسانه‌ای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: رسانه های کشور در روشنگری و تبیین روایت‌ها در اوج رقابت نابرابر و ناسالم با رسانه های وابسته به قدرت های بزرگ دنیا قرار دارند.
گلی با بیان اینکه در زمان کنونی نوع مهم جنگ در عرصه جهانی، جنگ روایت هاست، افزود: در این عرصه قدرت انسانی و قدرت سخت کشورها تاثیرگذار و قدرت برتر نبوده، بلکه طرفی که قدرت روایتگری آن سریع، دقیق و جذاب باشد، در میان مدت و بلند مدت ورق را به نفع خود برمی گرداند و برنده منازعه نرم می شود.
وی اظهار داشت: در بحث روایت، رسانه ها به عنوان متولیان قدرت نرم کشورها محسوب می شوند و در زمان کنونی رقابت ناسالمی بین این متولیان وجود دارد و بخش اعظمی از روایتگری رسانه ای جهان در دست اقلیت یهودی طرفدار صهیونیسم است.
معاون فرهنگی و رسانه‌ای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: در این عرصه، رسانه های کشورهایی که می خواهند بدون وابستگی به قدرت های رسانه ای دنیا و آزادانه خبر تولید و با آن ها رقابت کنند، کار سختی پیش روی خود دارند.
گلی، ادامه داد: رسانه های جمهوری اسلامی در اوج این رقابت نابرابر به واسطه ایمان و انگیزه معنوی خود در عرصه های مختلف موفق بوده و با روشنگری، روایتگری و شفاف سازی خود در سطح داخلی و خارجی با آن ها رقابت می کنند.
وی یادآوری کرد: در این عرصه خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) بر اساس رویکرد نظام رسانه ای کشور، مسوولیتی بر عهده دارد که شاید هیچ رسانه ای تا این اندازه چنین مسوولیتی نداشته باشد.
معاون فرهنگی و رسانه‌ای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: ایرنا با زبان های زنده دنیا با تمام کشورها ارتباط داشته و این خبرگزاری و سایر رسانه ها هم در کار سلبی با رسالت خود روایت های ناصحیح و غیرواقع ابرقدرت های رسانه ای دنیا علیه کشورهای اسلامی، مردم ایران و جبهه مقاومت را با غیرواقع نشان دادن این روایت ها به افکار عمومی خنثی می کنند.
گلی، افزود: ایرنا و دیگر رسانه های کشورمان در حوزه ایجابی نیز آرمان ها و واقعیت های جمهوری اسلامی را در داخل و خارج کشور به مردم تبیین و افکار عمومی دنیا را منطبق با واقعیت ها و منافع جهان اسلام هدایت می کنند.
انتهای پیام/
تبریز نقطه ثقل رسانه‌ای منطقه شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار