رئیس کل دادگستری استان اردبیل؛

مراقب شوک تورمی بنزین باشیم

1398/09/02 - 13:03 - کد خبر: 7302 نسخه چاپی

نصر: رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: با تقویت نظارت‌ها و بازرسی‌ها شایسته است مراقب شوک تورمی بنزین باشیم تا مشکلی برای مردم در تامین کالاهای اساسی به وجود نیاید.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، سید ناصر عتباتی در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار کرد: به صورت ویژه و خارج از نوبت پرونده‌های گرانفروشی و تخلفات صنفی در تعزیرات حکومتی و مراجع مربوط به مورد رسیدگی قرار می‌گیرد تا آرامش بیشتر برقرار شود.

وی خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم تا اختلالی در نظام اقتصادی به وجود آید و مردم دغدغه تامین کالاها و مایحتاج خود را داشته باشند که در این زمینه بهتر است براساس واقعیت‌های بازار و تاثیرگذاری افزایش قیمت بنزین درست و دقیق اعمال رفتار کنیم.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: این ادعا قابل قبول نیست که با افزایش 50 درصدی قیمت بنزین نرخ کرایه‌ها تا 10 درصد افزایش یابد و یا در بازار هیچ تورمی ناشی از افزایش قیمت بنزین مشاهده نشود که ضرورت دارد برای مهار شوک ناشی از تورم بنزینی دقیق و درست برنامه‌ریزی کنیم.

عتباتی ادامه داد: نباید در این شرایط قیمت گازوئیل که تاثیر مستقیم بر روند حمل و نقل و قیمت کالاها دارد، اتفاق بیفتد بلکه تا حد امکان شایسته است هزینه‌ها را کاهش داده و به افزایش معقول قیمت‌ها براساس شرایط بازار تن داد.

وی بیان کرد: در کنار کنترل‌ها و نظارت‌ها باید مشوق‌های حمایتی نیز از صاحبان وسایط نقلیه عمومی مدنظر قرار گیرد تا با این اقدام کمترین فشار و تنش به فعالان این عرصه وارد شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل به حمایت مجموعه قضایی استان از واحدهای تولیدی اشاره و تصریح کرد: بانک‌های عامل در اولین فرصت مصوبه اخیر دولت را در بخشودگی بدهی‌ها و جرایم مالیاتی و بیمه‌ای مدنظر قرار دهند تا در چهار ماه باقیمانده سال فرصت حمایتی بیشتر از صاحبان واحدهای تولیدی فراهم آید.

انتهای پیام/

مراقب شوک تورمی بنزین باشیم نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار