سفیر ایران:

آماده ارسال سوخت به لبنان هستیم

1401/06/06 - 12:19 - کد خبر: 73017 نسخه چاپی

نصر: سفیر ایران در بیروت در دیدار با یک مقام لبنانی تاکید کرد که تهران آماده ارسال سوخت به لبنان به محض قبول دولت این کشور است.

به گزارش نصر، علی حجازی، دبیرکل حزب سوسیالیستی عربی بعث با حضور در سفارت ایران با مجتبی امانی، سفیر ایران در لبنان دیدار و رایزنی کرد.
امانی در این ضمن تاکید بر حمایت های جمهوری اسلامی ایران از لبنان خاطرنشان کرد که ایران آماده ارسال سوخت به لبنان به محض قبول دولت لبنان و ارسال هیات رسمی به تهران برای برنامه ریزی مستقیم در این خصوص است.
این مسئول لبنانی نیز از نقش ایران در منطقه تقدیر کرد و گفت که ایران در دور کردن لبنان و تمام منطقه از برخی توطئه ها که هدف آن ها تغییر هویت منطقه بود نقش داشت.
دبیرکل حزب سوسیالیستی عربی بعث همچنین از ابتکار عمل‌های ایران در حمایت از ملت لبنان از جمله دادن سوخت به این کشور  تقدیر و تشکر کرد.
وی نسبت به عدم قبول پیشنهادات ایران از سوی دولت لبنان علیرغم رنج‌ها و دشوارهای مردم این کشور ابراز تاسف کرد.
به گزارش ایسنا، پیش از این محمدسوخت صادق فضلی، دستیار وزیر  امور خارجه نیز در صفحه توییتر خود در این زمینه نوشت: «جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از بزرگترین تولید و صادرکنندگان انرژی در منطقه، برای کمک به مردم لبنان، در کنار آنها ایستاده است. تهران آمادگی دارد میزبان لبنانی‌ها برای گفتگو درخصوص تامین سوخت مورد نیاز مردم این کشور باشد.
ما هرگز دوستان خود را در روزهای سخت تنها نخواهیم گذاشت.»
ناصر کنعانی ، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان نیز  پیش از این در نشست خبری خود در خصوص تامین سوخت لبنان توسط ایران، گفته بود: در جریان شرایط سخت مردم عزیز لبنان هستیم که ناشی از سیاست‌های غلطی است که برخی دولت‌ها در ارتباط با این کشور در پیش گرفتند و مبتنی بر سیاست‌های غلط منطقه‌ای خود شرایط اقتصادی لبنان را به گونه‌ای رقم زدند که مردم این کشور در رنج هستند، ما از این وضعیت متاثر و ناراحت هستیم . چنانچه درخواست رسمی از سوی دولت لبنان به جمهوری اسلامی ایران ارائه شود ایران با دید مثبتی موضوع را بررسی خواهد کرد.
انتهای پیام/
آماده ارسال سوخت به لبنان هستیم خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار