فرماندار اهر:

اهر دارای ظرفیت‌های بالقوه برای جلب سرمایه گذاران است

1401/06/06 - 12:16 - کد خبر: 73015 نسخه چاپی

نصر: فرماندار شهرستان اهر گفت: با توجه به ظرفیت‌های اساسی این شهرستان در حوزه های پنجگانه "صنعت و معدن، کشاورزی، گردشگری، تجاری و دامپروری" حضور و حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی بسیار ضروری است.

به گزارش نصر، ابوالفضل غنی زاده، روز یکشنبه، ششم شهریورماه، در جمع خبرنگاران، به مناسبت هفته دولت گفت: برای پیشرفت، توسعه، افزایش ارزش افزوده و ایجاد اشتغال در شهرستان اهر در حوزه ۵ گانه برنامه ریزی  در 25 آیتم در آینده نزدیک انجام خواهد شد.
وی بازآفرینی رودخانه اهر چایی، اخذ مجوز ماده ۲۳ در پیگیری احداث فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب، توجه ویژه به حوزه آب، ساماندهی میدان دواب، ایجاد صنایع جانبی و زنجیره ی تولید امور دام و کشاورزی و صنایع غذایی، بازسازی کشتارگاه اهر، ایجاد باغ موزه و خصوصاً موزه عشایری و..، نوسازی مدارس مناطق روستایی و محروم و ریشه کنی ۱۳ مدرسه کانکسی، برگزاری تئاتر کوتاه ارسباران در سطح بین المللی، برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی، کشاورزی، ایجاد نمایشگاه بین المللی در بخش‌های مختلف صنایع دستی، دیپلماسی گردشگری توسعه ارتباطات در حوزه تجارت و بازرگانی، احداث خانه صنعت را از جمله برنامه های مهم مدیریت شهرستان اعلام کرد و افزود: خبرنگاران باید این مطالبه عمومی را از مسئولان شهرستانی و استانی به طور جدی دنبال کنند.
وی همچنین ایجاد خانه مطبوعات و انجمن خبری برای ارتقای سطح دانش خبرنگاران، لوله کشی و تامین آب شرب روستاها، پیگیری تکمیل کمربندی های شرقی و غربی راکد، نوسازی و توسعه راههای روستایی و مواصلاتی، توسعه شهرک صنعتی و ایجاد شهرک مس و صنایع پایین دستی، جذب سرمایه‌های مولد بخش‌های مختلف تولید از طریق بخش خصوصی در سطح منطقه، حمایت از شهرداری در پرداخت بدهی‌ها به خصوص پرداخت بدهی بیمه‌ای شهرداری، آسفالت ریزی معابر و محلات حاشیه نشین، ساماندهی مناطق حاشیه نشین در راستای مقابله با هرگونه حوادث غیر منتظره، احداث پارک فناوری، ساماندهی ترافیک شهری، احیای معادن غیر فعال با رعایت الزامات محیط زیست، برنامه ریزی در التزام قانونی و مسئولیت های اجتماعی بخش معادن،  برگزاری باشکوه جشنواره ورنی به همراه تجاری سازی محصول و...  را از دیگر برنامه‌های راهبردی و اصلی برای آینده شهرستان اهر اعلام کرد.
غنی‌زاده،  گفت: برای توسعه بخشهای معدنی،  کشاورزی،  صنعت و معدن، تجارت و گردشگری و ایجاد کارآفرینی، رونق اقتصادی و اشتغال نیازمند اتحاد، وفاق و همدلی آحاد جامعه و مسئولین اهر هستیم که خوشبختانه این امر در این شهرستان حاکم بوده و به زودی شاهد توسعه و آبادانی در این شهرستان و منطقه ارسباران خواهیم بود.
فرماندار اهر، در ادامه یکی از مهمترین شاخصه‌های توسعه را خبرنگاران برشمرد و افزود: از وظایف مهم خبرنگاران آگاه سازی، اطلاع رسانی، دستیار اجرایی دولتمردان، توصیف و تصویب کنندگان قانون و غیره هستند که در مسیر توسعه و رفع مشکلات و مسائل جامعه فعالیت می کنند.
وی ضمن قدردانی از زحمات فعالان رسانه و خبر در انتشار مسائل و مشکلات شهرستان اهر گفت: ظرفیت بالای خبرنگاران این شهرستان در استان و حتی کشور شناخته شده بوده و انتظار داریم همچنان فعالان خبری شهرستان در توسعه و پیشرفت روز افزون این شهرستان گام بردارند.

اتحاد، همدلی و یکپارچگی از شاخص های توسعه و پیشرفت اهر
رئیس دادگستری شهرستان اهر نیز در این مراسم نقش خبر و رسانه را در پیشرفت و توسعه جوامع بسیار مهم برشمرد و افزود: بحث قلم، نوشتن و رساندن اخبار به قدری در دین اسلام مهم است که خداوند در قرآن به قلم قسم یاد نموده و خبرنگاران و اصحاب رسانه نیز می توانند با قلم و نوشتار خود اخبار و رویدادها را برای استفاده آیندگان به یادگار بگذارند.
حجت الاسلام محمدعلی نظری از شاخص های توسعه و پیشرفت در شهرستان اهر را اتحاد، همدلی و یکپارچگی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در این شهرستان مدیران، مسئولان و اصحاب رسانه با همدیگر وحدت و همدلی داشته و این می تواند گامی مهم در توسعه و پیشرفت شهرستان باشد.
وی همچنین با گرامیداشت هفته دولت و یاد و نام شهدا رجایی و باهنر گفت: ما هرچه داریم به برکت امام خمینی(ره) و خون شهدا است و در حال حاضر تمام نعمات، افتخارات، دستاوردها در کشور به برکت خون این شهدا است و باید قدر این عزیزان را بدانیم و در راستای آرمان و اهداف این شهدا گام برداریم.
انتهای پیام/
اهر دارای ظرفیت‌های بالقوه برای جلب سرمایه گذاران است خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار