خبر/

مدرسه زنده‌یاد «نیکفر» با ۷۰۰ مترمربع زیربنا در مراغه احداث می‌شود

1401/06/06 - 11:37 - کد خبر: 73004 نسخه چاپی

نصر: مدرسه خیرساز زنده‌یاد «حاج یدالله نیکفر» با ۷۰۰ مترمربع زیربنا در خیابان دانشسرای شهر مراغه و مجاورت مدرسه هیئت امنایی شهید پرکار کلنگ‌زنی شد؛ مدرسه ۶ کلاسه‌ای که با تامین اعتبار از سوی وراث آن مرحوم احداث می‌شود.

به گزارش نصر، «نوید نیکفر» از وراث مرحوم نیکفر روز یکشنبه در آیین کلنگ‌زنی این مدرسه خیرساز اظهار داشت: پدرم یک فرهنگی بود که پس از کسب مدرک کارشناسی در رشته ادبیات به استخدام آموزش و پرورش مراغه درآمد و در طول خدمت خود هرآنچه در توان داشت برای اعتلای فرهنگی کشورمان در طبق اخلاص گذاشت. 
وی با بیان اینکه وراث آن مرحوم با احداث این مدرسه می‌خواهند به دین خود عمل کنند، اظهار داشت: سابقه فرهنگی پدر و مادرم واژه «انسان‌سازی» را به ما آموخت و اینکه پشرفت هر کشوری از مدارس آن می‌گذرد. 
وی اضافه کرد: وراث مرحوم «حاج یدالله نیکفر» می‌خواهند مدرسه‌ای با ۷۰۰ مترمربع زیربنا بسازند تا در آن هر روز به زبان ساده مهر و محبت تدریس کنند. 
وی به نیابت از وراث مرحوم نیکفر از مجمع خیران مدرسه‌ساز مراغه و مشارکت‌های مردمی نوسازی مدارس استان قدردانی و ابراز امیدواری کرد که در سایه مشارکت خیران مدرسه‌ساز، هیچ کودکی از دانایی محروم نباشد. 
«مرتضی باستانی» رییس مجمع خیران مدرسه‌ساز مراغه  نیز در این آیین به ارزش‌های اخلاقی خانواده نیکفر اشاره و بیان کرد: آنان با عشق مدرسه می‌سازند و برای مطرح شدن در افکار عمومی نیز تمایلی ندارند. 
به گزارش ایرنا این آیین کلنگ‌زنی با حضور فرماندار ویژه شهرستان مراغه و خیرمقدم گویی مدیر آموزش و پرورش همراه شد و جمعی از خیران و مسئولان محلی نیز در آن حضور به هم رساندند.
انتهای پیام/
مدرسه زنده‌یاد «نیکفر» با ۷۰۰ مترمربع زیربنا در مراغه احداث می‌شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار