مدیرعامل شرکت ملی گاز خبر داد:

افزایش ۶۴ درصدی درآمدهای صادرات گاز در دولت سیزدهم

1401/06/06 - 11:19 - کد خبر: 72998 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: ارتقا جایگاه ایران در زمینه تجارت گاز با ثبت رکورد بالاترین میزان فروش میعانات گازی و افزایش ۶۴ درصدی درآمدهای صادرات گاز در دولت سیزدهم محقق شد.

به گزارش نصر، مجید چگنی، امروز در مراسم بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های گازرسانی در هفته دولت، با بیان اینکه دولت سیزدهم نشاط جدید در کشور ایجاد کرده است، افزود: در مسیر عدالت و پیشرفت و توسعه متمرکز شده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۷۵ درصد سبد انرژی کشور به گاز طبیعی وابسته است و صنعت گاز قلب تپنده اقتصاد و رفاه کشور است. 
چگنی تاکید کرد: برخی از استان‌ها از شاخص‌های توسعه عقب بودند موردتوجه دولت سیزدهم است و گازرسانی به این مناطق از اهداف راهبردی شرکت ملی گاز است.
وی با بیان اینکه گازرسانی شتاب گرفته، گفت: برای گازرسانی به سیستان و بلوچستان، پنج استان و در استان هرمزگان، سه استان بسیج شده‌اند.
معاون وزیر نفت افزود: در یک سال گذشته در پالایش، انتقال و تجارت گاز موفق بوده‌اند.
وی ادامه داد: رسیدن به توان اسمی فرآورش ۱۰۳۰ میلیون مترمکعب، احداث و بهره‌برداری از ۵۳۰ کیلومتر و گازرسانی به هفت نیروگاه جدید از اقدامات انجام گرفته در زمینه توسعه گازرسانی در یک سال گذشته بوده است.
وی با اشاره به افزایش ۶۴ درصدی درآمدهای صادرات گاز در دولت سیزدهم، گفت:  افزایش ۱۱ درصدی حجم صادرات گاز به ترکیه، ادامه مذاکرات برای افزایش صادرات گاز، وصول حدود ۱.۶ میلیارد دلار طلب گازی ایران از عراق، افزایش ۱۳۸ درصدی سوآپ گاز و ... از دیگر اقدامات انجام شده برای گسترش دیپلماسی انرژی در دولت سیزدهم بوده است.
انتهای پیام/
افزایش ۶۴ درصدی درآمدهای صادرات گاز در دولت سیزدهم خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار