خبر/

مسیر سلامت مراغه کلنگ‌زنی شد

1401/06/06 - 10:53 - کد خبر: 72993 نسخه چاپی

نصر: مسیر سلامت مراغه به عنوان فاز چهارم از طرح ساماندهی حاشیه رودخانه صوفی‌چای این شهر همزمان با هفته دولت کلنگ‌زنی شد.

به گزارش نصر، شهردار مراغه عصر روز یکشنبه در آیین کلنگ‌زنی این طرح بیان کرد: مسیر سلامت در دو  فاز از پل «دخیل» تا تاج سد «علویان» و به طول ۲.۵ کیلومتر اجرا می‌شود که فاز اول آن به طول یکهزار و ۲۵۰ متر امسال و ادامه طرح نیز سال آینده اجرایی می‌شود.
محمد مقتومی افزود: کل مسیر واقع شده در این طرح ۲۵۰ هزار مترمربع بوده که ۱۳۸ هزار مترمربع آن مسیر گردشگری، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و رفاهی و چهار هکتار هم فضای سبز شهری است.
وی اضافه کرد: همچنین در این طرح یکهزار مترمربع فضای ورزشی، ۴۰۰ متر مربع فضای خدماتی، ۵۰ متر فضای مدیریتی، ۴۰ مترمربع سرویس بهداشتی، ۱۶ هزار متر دیوار چینی، ۲۰ هزار متر جدول‌گذاری و ۴۵ هزار مترمربع سنگ‌فرش اجرا می‌شود.
به گفته شهردار مراغه با اجرای طرح مسیر سلامت، شهروندان این شهرستان و گردشگران سایر شهرها از این زیرساخت گردشگری و رفاهی بهره‌مند می‌شوند و در کنار اجرای این طرح، می‌توان آثار تاریخی و فرهنگی شهرستان را هم معرفی  کرد.
عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه نیز در این مراسم گفت: آب از ارزشمندترین و مهم‌ترین نعمت‌های الهی بوده و مراغه از این نعمت بزرگ برخوردار است.
آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی افزود: کمتر شهری در منطقه و حتی کشور به اندازه مراغه از وجود رودخانه پر آبی چون صوفی‌چای بهره‌مند است و از این رو نگهداری از رودخانه و فضاهای سبز شهری وظیفه همگانی است.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز اظهار داشت: اجرای طرح مسیر سلامت حرکتی در مسیر توسعه گردشگری است و پیوست فرهنگی آن هم باید مورد توجه قرار گیرد.
داود اسدیان افزود: ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی این شهرستان می‌تواند در معرض دید عموم قرار گیرد.
ابراهیم خوش‌رفتار، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزش شورای اسلامی مراغه نیز بیان کرد: شورای اسلامی شهر از اجرای طرح‌های عمرانی ‌حمایت می‌کند و توسعه شهری در حقیقت محور همگرایی اعضای شوراست.
به گزارش ایرنا روز گذشته طرح تعریض پل میدان بسیج به عنوان یکی دیگر از طرح‌های عمران شهری مراغه به بهره‌برداری رسیده بود.
انتهای پیام/
مسیر سلامت مراغه کلنگ‌زنی شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار