معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی؛

اختصاص هشت هزار دستگاه اتوبوس برای جابجایی زائران اربعین

1401/06/05 - 18:31 - کد خبر: 72956 نسخه چاپی

نصر: معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی از تامین هشت هزار دستگاه اتوبوس برای زائران اربعین در سال جاری خبر داد و گفت: درخواست استفاده از چهار تا 6 هزار دستگاه اتوبوس دیگر از سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها را با همراهی ستاد مرکزی اربعین ارائه کرده‌ایم.

به گزارش نصر، شهریار افندی‌زاده - معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی - با اشاره به پیش‌بینی پنج میلیون مسافر زائر عتبات در ایام اربعین اظهار کرد: در مجموع ۳۵۰ هزار مسافر از طریق ناوگان هوایی و ریلی و چهار میلیون و ۶۵۰ هزار نفر نیز از طریق ناوگان جاده‌ای جابجا خواهند شد.
وی افزود: در حمل و نقل جاده‌ای برای پانزدهم تا سی‌ام مسیر یک سر خالی را خواهیم داشت، به همین منظور در سال ۱۳۹۸ افزایش ۱۰۰ درصدی برای قیمت بلیت در نظر گرفته شد اما برای امسال این عدد به ۷۵ درصد رسیده است، اما در مورد بلیت‌های قطار هیچ افزایشی در نظر گرفته نشده است.
معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: به دستور وزیر، سقف قیمت یلیت سفرهای هوایی از تهران به نجف و برگشت آن شش میلیون تومان پیش‌بینی شده که با توجه به بعد مسافت، این رقم کم یا زیاد می‌شود. در ایام اربعین امسال از ۱۷ فرودگاه، پرواز به سمت نجف خواهیم داشت.
افندی‌زاده با بیان اینکه تلاش کردیم در تمام محورهای مواصلاتی و پایانه‌های مرزی امکانات و تسهیلات مناسبی فراهم شود، ‌ گفت: سازمان راهداری بیش از هزار میلیارد تومان برای ایمن‌سازی مسیر و تجهیز پایانه‌ها در نظر گرفته است تا شرایط جاده‌ها برای جابجایی مسافران اربعین بهبود یابد. در حوزه ریلی از تهران به اهواز و خرمشهر و از تهران به کرمانشاه سیر قطار خواهیم داشت و ظرفیت‌ها در این حوزه دو برابر شده است. بین خرمشهر و شلمچه نیز ریل‌باس ۲۴ ساعته به‌صورت رایگان در نظر گرفته شده است.
وی مدیریت تقاضا در این ایام را به‌صورت زمانی بسیار مهم دانست و گفت: مرزهای شلمچه، چذابه، مهران، ‌ تمرچین و با شماق برای عبور و مرور زائران آماده است و درخواست ما این است که جابجایی مسافران از پایانه‌های مختلف انجام شود تا توزیع مناسبی برای زائران از پایانه ها انجام شود.
افندی‌زاده در پایان از زائران درخواست کرد بلافاصله پس از رسیدن به کربلا، بازگشت خود را به سمت کشور آغاز کنند تا از بروز مشکلات اسکان و ... با توجه به گرمای شدید هوا کاسته شود.
انتهای پیام/
اختصاص هشت هزار دستگاه اتوبوس برای جابجایی زائران اربعین خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار