مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خبر داد:

راهیابی ۳۶ نفر از آذربایجان شرقی به مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف

1401/06/05 - 16:36 - کد خبر: 72940 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از راهیابی ۳۶ نفر از استان به مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف خبر داد.

به گزارش نصر، حجت الاسلام و المسلمین سید شهاب الدین حسینی روز شنبه، پنجم شهریورماه در مراسم اختتامیه مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در آذربایجان شرقی که در محل امامزاده سیدحمزه تبریز برگزار شد، اظهار کرد: همزمان با هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن کریم در آذربایجان شرقی برگزار شد.
به گزارش ایسنا، وی با اشاره به راهیابی ۴۶۸ نفر از مرحله شهرستانی به استانی، افزود: با برگزاری این مرحله، ۱۸ خواهر و ۱۸ برادر ممتاز قرآنی به مرحله کشوری رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ کل، ۲۰ جزء، ۱۰ جزء و پنج جزء که در ماه رجب در تهران برگزار می‌شود، راه یافتند.
وی ادامه داد: مسابقات اذان، دعاخوانی و تواشیح نیز به صورت متمرکز در تبریز ضبط شده و برای داوری به مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف ارسال شده است.
حسینی گفت: این مسابقات که به میزبانی سازمان اوقاف برگزار می‌شود، تنها مسابقه رسمی جمهوری اسلامی ایران برای راهیابی به مسابقات بین المللی قرآن کریم است.
وی با اظهار امیدواری برای موفقیت قاریان و حافظان استان در مسابقات کشوری قرآن کریم، افزود: ما آمادگی خود را برای برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم در تبریز، شهر علامه‌ها اعلام کرده‌‍ایم.
وی با گذری به شخصیت علامه طباطبایی و تفسیر المیزان وی، گفت: تفسیر المیزان، تفسیری بر قرآن کریم و یکی از گنجینه‌های گرانبهایی است که برای درک مفهوم آن حتی تفسیر دیگری نوشته شده است و خدا را شاکر هستیم که تبریز لبریز از غیرت در عالم اسلام با علامه طباطبایی شهره یافته و همین بس که همانند المیزان برای قرآن، تفسیری نوشته نشده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به زندگی شهید مطهری و دیدگاه وی نسبت به قرآن، اظهار کرد: شهید مطهری بیان می‌کند که ادبیات، منطق و فلسفه را خوانده تا بتواند قرآن را بفهمد اما پس از آن اذعان می‌کند که کاش به جای سال‌ها خواندن حکمت و فلسفه، تمام عمرش را وقف اسلام‌ و قرآن می‌کرد.
وی خاطرنشان کرد: بزرگانی که به بزرگی رسیدند همگی بر سر سفره قرآن بوده‌اند. قرآنی که به تعبیر پیامبر اکرم(ص)، سفره پهن شده پروردگار متعال بوده و هر کس می‌تواند به اندازه خود از این غذای آماده بهره‌مند شود.
وی با اشاره به محجوریت صحیفه سجادیه و نهج البلاغه، تأکید کرد: یکی از ویژگی‌های مسابقات امسال اوقاف این است که تفسیر نهج البلاغه و صحیفه سجادیه نیز جزو بخش‌های مسابقه بوده است.
انتهای پیام/
راهیابی ۳۶ نفر از آذربایجان شرقی به مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار