معاون رئیس جمهور:

۷۵ خانه خلاق در کشور راه اندازی شده است

1401/06/05 - 13:36 - کد خبر: 72901 نسخه چاپی

نصر: معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: ۷۵ خانه خلاق در کشور راه اندازی شده است و معمولا در سفرهای استانی رئیس جمهور راه اندازی حدود پنج خانه خلاق تصویب می‌شود.

به گزارش نصر، سورنا ستاری روز شنبه در حاشیه افتتاح خانه خلاق استان قزوین در جمع خبرنگاران، افزود: خانه های خلاق در قانون جهش تولید دانش بنیان، کاملا تعریف شده و این موجودات جدید در حوزه کارآفرینی ما معرفی شده اند.
وی یادآورشد: افتتاح خانه خلاق در سرای سعدالسلطنه استان شروع این حرکت در استان قزوین است، استانی که دارای قدمت بسیار بالایی بوده و صنایع دستی بسیار با ارزش آن در معرض نابودی قرار گرفته و توسط خود مردم باید این صنایع دستی دوباره احیا شوند و به زندگی مردم بازگردند.
ستاری افزود: کاری که در خانه های نوآوری می کنیم این است که ایده های جدید را برای نفوذ این نوع نوآوری ها شناسایی و ارایه می کنیم.
معاون رئیس جمهور گفت: امیدواریم تکنولوژی هم به این موضوع کمک کند خصوصا حوزه آی سی تی که بسیاری از این صنایع را به روز کند و در دسترس مردم قرار دهد.
ستاری درخصوص توسعه زیست بوم فناوری و ورود شرکت های دانش بنیان به صنایع بزرگ نیز افزود: قانون جهش دانش بنیان زیرساخت بسیار خوبی را در این زمینه ایجاد کرده و حدود ۱۰ آیین نامه مربوط وجود دارد که حدود چهار مورد آنها در دولت مصوب شده و مابقی را نیز سعی می کنیم تا ۱۵ شهریور به تصویب دولت برسانیم.
معاون رییس جمهور گفت: یکی از بخش های عمده آن معافیت مالیاتی صنایع حوزه آراندی و همکاری شرکت های بزرگ در بازار سرمایه بوده و بسیاری امکانات دیگر در قانون جهش تولید دیده شده است.
وی درخصوص طرح چشمه نور نیز گفت: این پروژه بسیار بزرگ بوده و راه اندازی کامل آن زمانبر است و خوشبختانه منابع جدیدی به آن تزریق شده و امیدواریم سرعت بگیرد.
بازدید و افتتاح طرح‌های استانی، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین، نشست با نخبگان و نشست با دانش بنیان‌های استان از جمله برنامه های معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در سفر به قزوین است.
انتهای پیام/
۷۵ خانه خلاق در کشور راه اندازی شده است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار