رئیس هیات اسکی استان زنجان؛

اسکی‌بازان مبتدی در پیست پاپایی زنجان آموزش دیدند

1398/09/02 - 12:23 - کد خبر: 7290 نسخه چاپی

نصر: رئیس هیات اسکی استان زنجان گفت: کلاس آموزش برای اسکی‌بازان مبتدی در پیست پاپایی این استان، برگزار شد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، رضا اژدری، امروز در گفت و گویی افزود: به رغم بارش برف 19 سانتیمتری در پیست پاپایی زنجان و انجام عملیات برف کوبی از سوی این هیات و آماده کردن بستر برای فعالیت اسکی بازان برای جمعه یک آذر ماه اسکی بازی در قسمت اصلی این پیست به دلیل شکسته شدن سطح برف، میسر نشد.   

وی اظهار داشت: 12 نفر اعم از کودک و بزرگسال به صورت مبتدی در نخستین جلسه از آموزش اسکی در پیست پاپایی زنجان شرکت داشتند که این افراد به مدت قریب پنج ساعت، آموزش‌های لازم را زیر نظر مربیان مجرب و توانمند گذراندند. 

اژدری افزود: آمار اسکی بازان این استان قریب دو هزار و 320 نفر است که 43 درصد آنان زن هستند و مابقی را نیز مردان تشکیل می‌دهد و اما تعداد ورزشکاران اسکی در این استان به صورت غیررسمی بیشتر از این میزان است.

وی یادآورشد: بطور معمول، اسکی بازی در این پیست از دی ماه انجام می‌شود اما بارش برف در آخرین روزهای آبان ماه امسال باعث شد تا این مکان پوشیده از برف شود که این بارش پائیزی، نوید از زمستانی پر برف می‌دهد.

پیست پاپایی زنجان در قسمت جنوب غربی و 25 کیلومتری شهر زنجان واقع شده و به دلیل کوهستانی و برف‌گیر بودن منطقه، گردنه پاپایی بطور معمول با بارش برف و وقوع کولاک مواجه می‌شود که به همین علت اغلب اوقات تردد وسایط نقلیه با زنجیرچرخ انجام می‌گیرد.

پیست پاپایی زنجان به عنوان تنها پیست اسکی این استان از مناطق دیدنی و زیبای زمستانی این استان است که همه ساله با بارش نخستین برف، پذیرای خیل عظیم اسکی بازان می‌شود. 

این پیست که فاصله مسافتی چندانی نیز با شهر زنجان ندارد چهارمین پیست قدیمی کشور است و امید است مسئولان، به این رشته ورزشی زنجان که نشاط آفرین بوده و علاقه مندان زیادی را نیز به سوی خود جلب و جذب کرده، توجه خاص و ویژه‌ای داشته باشند. 

قدمت ورزش اسکی در زنجان به بیش از ۶۰ سال می‌رسد و هیات این رشته ورزشی مفرح و شادی بخش زنجان تقریبا از سال ۴۶ شکل گرفته و طی این مدت نیز توانسته علاقه مندان زیادی را به سوی خود جذب کند. 

انتهای پیام/

اسکی‌بازان مبتدی در پیست پاپایی زنجان آموزش دیدند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار