مدیر شبکه رادیویی اربعین خبر داد؛

برنامه‌های رادیو اربعین برای مخاطبان و زائران

1401/06/05 - 13:03 - کد خبر: 72888 نسخه چاپی

نصر: مدیر شبکه رادیویی اربعین گفت: رادیو اربعین از ابتدای ماه صفر میزبان شنوندگان خواهد بود و با یک استودیو در نجف و دو استودیو در کربلا و همچنین پوشش مناطق مرزی و طول مسیر نجف تا کربلا در موج ۹۵/۵ مگاهرتز میزبان مخاطبین خواهد بود.

به گزارش نصر، جواد تشکری مدیر شبکه رادیویی اربعین پیش از ظهر امروز (شنبه ۵شهریورماه) در نشست خبری تشریح برنامه‌های شبکه رادیویی اربعین که در معاونت صدا برگزار شد با اشاره به اینکه شبکه رادیویی اربعین در سال گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا سعی کرد حال و هوای مراسم اربعین و پیاده‌روی را به خوبی نمایش دهد، اظهار کرد: حرکت عظیم پیاده‌روی عظیم‌اربعین بزرگترین رسانه است که بیانگر رژه همه آزادگان عالم در مقابل استکبار جهانی است.
وی ادامه داد: ما سعی کردیم در شبکه رادیویی اربعین در کنار تبیین قیام‌ عاشورا کار اطلاع‌رسانی را هم داشته باشیم، در این شبکه بنا بر این است که با مخاطب ما از زمان بیرون آمدن از خانه تا بازگشت به پیش اعضای خانواده در کنارش باشیم.از ابتدا صفر تا پایان این‌ماه یعنی پخش مراسم عزاداری حرم امام رضا(ع) در کنار مخاطبین خواهیم بود. بسیاری از همکاران ما در مناظق مرزی مستقر خواهند بود تا اطلاع‌رسانی کنند. در تهران هم در ترمینال «سلام» فرودگاه امام خمینی(ره) فضایی در اختیار رادیو اربعین خواهد بود.
تشکری با بیان اینکه ما تمام قد خود را جای زائر امام حسین(ع) قرار خواهیم داد، خاطرنشان کرد: در این شبکه سعی داریم تمام مشکلات زائران را مطرح و پیگیری کنیم تا به نتیجه برسد. این اتفاق در سال گذشته هم رخ داد و بسیاری از مشکلات را پیگری و حل کردیم.
به گفته وی امسال برنامه‌ای خاص برای بانوان با عنوان «بانوی حرم» داریم که تمام عوامل تهیه و پخش این برنامه از بانوان هستند و هروز این برنامه از ساعت ۱۴ تا ۱۶ با حضور بانوان کارشناس مذهبی به مسائل زائران بانوی اربعین می‌پردازد. همچنین از تمام گروه‌ها اعم از کادر درمان، خانواده شهدا، اهالی رسانه و خادمین حرمین متبرکه در این برنامه حضور خواهند داشت.
مدیر شبکه رادیویی اربعین بیان کرد: سیل زائران اباعبدالله(ع) طبق پیش‌بینی‌ها امسال بیش از سال‌های گذشته خواهد بود و از این رو سعی داریم آخرین اخبار و رویدادهای اربعین را هر ۳۰ دقیقه یکبار خدمت شنوندگان ارائه کنیم.
تشکری با بیان اینکه با شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی هم‌افزایی خواهیم داشت، افزود: بخشی از برنامه‌های ما برای رادیوجوان و رادیو تهران هم تدارک دیده شده است. رادیو اربعین در نجف مستقر خواهد بود و در مسیر نجف تا کربلا هم گزارش‌هایی خواهیم داشت، همچنین دو استودیو ‌در کربلا داریم که آخرین اخبار زائران را اعلام می‌کنند.
وی یادآور شد: یک همکاری هم با سازمان هلال احمر خواهیم داشت و بسیاری از نکات بهداشتی توسط این سازمان ارائه خواهد شد تا از مسائلی همچون گرمازدگی زائران جلوگیری کنیم.
مدیر شبکه رادیویی اربعین ابراز کرد: امسال نیز همانند سال‌های گذشته فراخوان‌هایی برای دل‌نوشته و بیان رویداد اربعین داریم و یکی از پویش‌های اصلی امسال ما، «راوی اربعین» است و کسانی که کار خبرنگاری و عکاسی می‌کنند مخاطبین این پویش خواهند بود.
تشکری تاکید کرد: امسال در پایانه‌های مرزی اینترنت رایگان را خواهیم داشت و قرار است در مسیر نجف تا کربلا اینترنت رایگان در اختیار زائران قرار بگیرد، از این رو شبکه رادیویی اربعین هم تلاش دارد در این مسیر سه سیگنال داشته باشد که همچنان این‌امر محقق نشده است، اما اگر این امر رقم بخورد مخاطبین در این ‌مسیر می‌توانند ما را با اپلیکیشن ایران‌صدا دنبال کنند.
وی با بیان اینکه در مورد کودکان و نوجوانان نیز برنامه‌ خواهیم داشت، تصریح کرد: امسال پویش «سلام یامهدی» را داریم که جوایز خوبی هم برای آن در نظر گرفته شده است.
به گفته مدیر شبکه رادیویی اربعین امسال مداحی‌هایی با گویش‌های مختلف از این رادیو پخش خواهد شد و مراکز استان‌ها در این‌ خصوص رادیو اربعین را همراهی خواهند کرد.
شبکه رادیویی اربعین در موج ۹۵/۵ مگاهرتز میزبان مخاطبین‌ خواهد بود.
انتهای پیام/
برنامه‌های رادیو اربعین برای مخاطبان و زائران خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار