مدیرکل دفتر حقوقی و قراردادهای مالیاتی خبر داد:

محکومیت سوءاستفاده‌کنندگان از هویت افراد کم اطلاع برای تأسیس شرکت‌های صوری

1401/06/05 - 12:38 - کد خبر: 72877 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل دفتر حقوقی و قراردادهای مالیاتی گفت: افرادی که اقدام به تشکیل و ثبت شرکت‌های صوری به نام اشخاص بی‌بضاعت می‌کردند در چنگال عدالت گرفتار و محکوم شدند.

به گزارش نصر، تاجمیر ریاحی با اشاره به جزئیات این پرونده که با پیگیری‌های حقوقی و قضایی، در نهایت منجر به صدور دادنامه محکومیت شد گفت: متهمان (آقایان م. ت و م.ب و م.ب) که در سال‌های گذشته با تأسیس یک دفتر به‌عنوان محل کار در یکی از مناطق شمال تهران اقدام به تشکیل و ثبت شرکت‌های صوری و صدور فاکتورهای غیرواقعی در سطح گسترده می‌کردند با شکایت دفتر حقوقی و قراردادهای مالیاتی سازمان و دستورات قضایی لازم، توسط پلیس امنیت اقتصادی تهران دستگیر شدند.
وی افزود: با کشف سرنخ‌های جدید، متهم دیگری به نامه (خانم م.ص) که افراد بی‌بضاعت و کم‌اطلاع را در سطح شهر تهران شناسایی و با اخذ وکالت‌نامه‌های رسمی و تام‌الاختیار از این افراد، اقدام به تأسیس شرکت‌های صوری، اخذ کارت بازرگانی و کد اقتصادی باهدف پوشش و اختفای منشأ فعالیت‌های اقتصادی و با سوءاستفاده از هویت این افراد، موجبات فرار مالیاتی گسترده را فراهم کرد، شناسایی و دستگیر شد.
ریاحی با بیان اینکه به اینکه متهمین پرونده به مجازات‌های حبس، جزای نقدی، ضبط اموال و ... محکوم شدند، تأکید کرد: سازمان امور مالیاتی کشور از طریق مراجع قضایی و با استفاده از ضمانت اجراهای قانونی با عوامل مرتبط با ثبت و تأسیس شرکت‌های صوری، قاطعانه برخورد کرده و  با استناد به قوانین مربوطه و اتکا به تصمیمات قاطع مراجع قضایی، ذی‌نفعان واقعی را شناسایی و علاوه بر معرفی به مرجع قضایی، مشمول مالیات و جرائم متعلقه خواهد کرد.
مدیرکل دفتر حقوقی و قراردادهای مالیاتی به کلیه سوءاستفاده‌کنندگان در موضوع شرکت‌های صوری هشدار داد از اقدامات متقلبانه و مجرمانه‌ای که موجب فرار مالیاتی می‌شود جدا پرهیز نمایند.
انتهای پیام/
محکومیت سوءاستفاده‌کنندگان از هویت افراد کم اطلاع برای تأسیس شرکت‌های صوری خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار