رئیس کل بیمه مرکزی خبر داد؛

پرداخت خسارت در تصادفات زیر ۲۰ میلیون تومان بدون کروکی

1401/06/05 - 12:29 - کد خبر: 72873 نسخه چاپی

نصر: رئیس کل بیمه مرکزی گفت: درهفته دولت از سامانه‌ پرداخت خسارت زیر ۲۰ میلیون تومان در تصادفات رانندگی بدون نیاز به کروکی رونمایی می‌شود و افراد با ارسال اطلاعات به سامانه و بدون مراجعه حضوری خسارت دریافت می‌کنند.

به گزارش نصر، مجید بهزادپور در برنامه‌تلویزیونی به مناسبت هفته دولت درباره مردمی سازی بیمه گفت: برای اولین بار سند بالادستی به نام سند تحول توسط دولت ابلاغ شد و در آن مردمی سازی صنعت بیمه، دیجیتال کردن، کاهش تصدی بیمه مرکزی هدفگذاری شده است.
وی افزود: در حوزه مردمی سازی در حوزه‌های بیمه بازرگانی بیشترین پرتفوی را داریم و بخش بیمه درمان و شخص ثالث بیشترین حجم حوزه فعالیت است.
رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه برنامه‌های مشخصی از ابتدای سال در صنعت بیمه تبیین کردیم، افزود: یکی از موارد که به نتیجه رسید این است که چگونه بیمه‌های تکمیلی را گسترش دهیم؟ اولین پروژه مربوط به خادمان سلامت و کارکنانی که در داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها فعالیت می‌کنند، است که شامل بیمه تکمیلی نمی‌شدند اما در پروژه جدید این قانون اصلاح ۵۰۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار دادیم.
وی ادامه داد: در نظر داریم بیمه تکمیلی را به مشاغل دیگر همچون تاکسیرانی‌ها تسری دهیم و پیش‌بینی می‌کنیم پنج میلیون نفر را پوشش دهد و به اضافه خانواده مطمئنا تعداد بیشتری خواهد شد.
بهزادپور با اشاره به اینکه تسهیل خدمات رسانی در اولویت برنامه‌ها قرارداد، گفت: در صدد هستیم خسارت‌ها را در زمان کم و پیچیدگی‌های کم پرداخت شود و برای این مورد پروژه‌های متعددی با هدف آسان سازی بیمه کردن و گرفتن خسارت و تماس با بیمه تعریف شده است و برخی در هفته دولت و بخشی تا پایان سال ارائه می‌شود.

رشد صنعت بیمه جز با فناوری امکان‌پذیر نیست
رئیس کل بیم مرکزی تاکید کرد: یکی از محورهای اصلی حرکت بیمه مرکزی استفاده از فناوری‌های نوین است و فردا با معاونت علمی و فناوری تفاهم‌نامه امضا می‌کنیم تا از ظرفیت آنها استفاده کنیم.
وی تصریح کرد: رشد صنعت بیمه جز با فناوری‌ امکان‌پذیر نیست و از سوی دیگر ۷۰ درصد فروش بیمه برعهده کارگزاری‌ها و نمایندگی‌ها است که باید معیشت و فرایند کاری آنها نیز مورد توجه قرار گیرد بنابراین  با تماس‌ها و توافق‌هایی انجام شده تا با پیاده‌سازی فناوری این قشر نیز آسیب نبینند.

آغاز به کار سامانه تقلب و تخلف در بیمه در هفته دولت
بهزادپور در خصوص مقابله با تقلب و تخلفات در صنعت بیمه گفت: یکی از اقدامات در سال گذشته طراحی سامانه تقلب و تخلف است که در هفته دولت افتتاح می‌کنیم و با کمک این سامانه افراد و شرکت‌های پرریسک و به صورت هوشمند شناسایی می‌شود و برای مقابله با تقلبات نیز پیش‌بینی‌های لازم انجام می‌شود.
وی اظهارداشت: صنعت بیمه یکی از مجموعه صنایع پیچیده است زیرا در رشته‌های مختلف درمان و شخص ثالث مقابله با تقلب و تخلف نیز پیچیده است اما سامانه ای برای این منظور طراحی شده است.

وظیفه صنعت بیمه دادن آرامش به مردم است
رئیس کل بیمه مرکزی گفت: مهمترین چالش ما در بیمه مرکزی شناخت مردم از بیمه و اعتماد به این صنعت است در گذشته کارهایی نیز شروع شده بود.
وی با بیان اینکه اعتقاد ندارم خیلی از شاخص‌های جهانی بیمه عقب هستیم، افزود: از لحاظ تجربه در آسیا یکی از مجربترین افراد را در اختیار داریم و از لحاظ شاخص‌ها ضریب نفوذ بیمه در منطقه ۱.۹ است و ضریب نفوذ ما در منطقه۲.۴ است.
بهزادپور اضافه کرد: البته در مقایسه با شاخص‌های بیمه جهانی عقب هستیم که برنامه‌هایی نیز در این خصوص تبیین شده برای نمونه در برنامه ششم ضریب نفوذ هفت پیش‌بینی شده است که برای نیل به این هدف جهت‌گیری لازم را تبیین کردیم. 
وی تاکید کرد: اصلی ترین وظیفه صنعت بیمه آرامش دادن در حوزه‌های مختلف به مردم است و باید حوزه‌های بیمه را در کشور توسعه دهیم برای این منظور برنامه‌های آموزشی داریم و در کتاب‌های درسی مسائل آموزشی وجود دارد.

رونمایی از سامانه پرداخت خسارت بدون کروکی
رئیس کل بیمه مرکزی درخصوص اقدامات صنعت بیمه توضیح داد: یکی از برنامه‌های صنعت بیمه پرداخت خسارت تصادفات زیر ۲۰ میلیون تومان بدون نیاز به کروکی است که سامانه‌ای طراحی کردیم که با ارسال اطلاعات تصادفات بدون مراجعه حضوری پرداخت خسارت انجام شود و به حساب فرد زیان دیده واریز شود
وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات طراحی سامانه کروکی آنلاین است و در این طراح پلیس با نرم افزارهایی که در اختیار دارد کروکی تصادف را به صورت آنلایت به دستگاه‌های مربوطه ارسال می‌کند تا در زمان صرفه‌جویی شود و افراد هرچه سریع‌تر خسارت خود را دریافت کنند.
اجرای نسخه الکترونیکی برای بیمه‌های تکمیلی در ۲ ماه آینده
بهزادپور تصریح کرد: تکلیفی که سال‌ها برعهده بخش‌های مختلف از جمله بیمه بازرگانی بوده این است که در حوزه بیمه تکمیلی نسخه الکترونیکی را اجرا کند.
وی افزود: پروژه ما هاب بیمه درمان است و تا دو ماه آینده بخش نسخه الکترونیکی بیمه تکمیلی نیز آماده می‌شود و به سیستم جامع می‌پیوندد.
انتهای پیام/
پرداخت خسارت در تصادفات زیر ۲۰ میلیون تومان بدون کروکی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار