وحیدی:

ایمنی زائران اربعین شرط اول است

1401/06/05 - 11:11 - کد خبر: 72844 نسخه چاپی

نصر: وزیر کشور گفت: اعضای جمعیت هلال احمر به دلیل گرمای هوا و جمعیت انبوه مسئولیت سنگین‌تری نسبت به سال‌های قبل دارند.

به گزارش نصر، احمد وحیدی وزیر کشور در کنگره بین‌المللی سلامت در اربعین حسینی گفت: با مشاهده حرکت عظیم زائران حسینی و پیاده روی اربعین می‌توانیم دریابیم که خداوند چگونه مقدر کرده است که اباعبدالله را به عالم نشان دهد.
وزیر کشور افزود: همه مؤمنین از هر طریقی به این جریان می‌پیوندند و روح و جسم خود را در این مسیر جلا می‌دهند.
وی با اشاره به اهمیت موضوع سلامت روح و جسم گفت: اربعین جلادهنده و شفابخش روحی است و در این مسیر زائران هرچه دارند به میدان می‌آورند. بیماری‌های فکری و ذهنی در اربعین رنگ می‌بازد و هر کس به هر طریق در این مسیر روح و جسم خود را جلا می‌دهد.
وزیر کشور با تقدیر از فعالیت‌های جمعیت هلال احمر گفت: از همه اعضای جمعیت هلال احمر که بنا دارند به زائران خدمت کنند؛ تقدیر و تشکر می‌کنم؛ چنین اتفاق مهمی که بزرگترین حرکت انسانی قلمداد می‌شود و چندین میلیون انسان به هدف کربلا حرکت می‌کنند حرکت بزرگی است.
وزیر کشور با تاکید بر اهمیت حفظ سلامت زائران گفت: آنچه که برای ما مهم است این است که همه زائران با ایمنی کامل این سفر را انجام دهند؛ ایمنی زائران شرط اول است. از مدیریت جمعیت‌های انبوه تا مدیریت شرایط خاص و مدیریت حوادث برخورد با بیماری‌هایی که ممکن است پیش بیاید از عناوین همایش است اما آنچه که مهم است این است که مجموعه سلامت کشور مسئولیت سنگین و خطیری دارند
وزیر کشور با بیان اینکه اعضای جمعیت هلال احمر نقش حضرت زینب را دارند گفت: دلسوزی ارزشمند شما اعضای هلال احمر و نوع نگاه شما به این حرکت ارزشمند است. اقدامات اعضای جمعیت، هم پیام آور سلامت و هم پیام آور حرکت عظیم حسینی است.
وی با تقدیر از اعضای جمعیت هلال احمر گفت: ممکن است همه شما مسئولیت‌های زیادی را در عراق داشته باشید. به دلیل گرمای هوا و جمعیت انبوه مسئولیت سنگین‌تری نسبت به سال‌های قبل دارید.
انتهای پیام/
ایمنی زائران اربعین شرط اول است خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار