وزیر بهداشت:

رشد پایین جمعیت تهدید بزرگی بر جامعه است

1401/06/04 - 16:31 - کد خبر: 72812 نسخه چاپی

نصر: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: رشد جمعیت کشور بسیار پایین بوده و تهدیدی بر جامعه است که شش الی هفت سال فرصت داریم تا جمعیت را افزایش دهیم.

به گزارش نصر، بهرام عین اللهی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز اظهار کرد: تاریخ شاهد مقاومت و شجاعت مردمان آذربایجان شرقی بوده است و ۴۳ سال از انقلاب پرشکوه ملت ایران می‌گذرد و دشمن با هرچه توان داشت، در این ۴۳ سال برای شکست دادن کشور ما به کار برده است؛ با شروع انقلاب اسلامی، منافقین و فرقه‌های مختلف به ظهور رسیدند و پس از به نتیجه نرسیدن، دشمن جنگ تحمیلی را آغاز کرد که شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کردیم.
 وی ادامه داد: پس از دوران دفاع مقدس، دشمن تحریم‌های ناجوانمردانه‌ای را در پیش گرفت و هدف اصلی آن از پای در آوردن انقلاب اسلامی بود و همه شاهد هستند کرونا در تمام کشورهای دنیا مشکلات بسیاری را ایجاد کرد اما در کشور ما علاوه بر کرونا، تحریم‌ها نیز فشار مضاعفی را ایجاد کردند.
وی افزود: دشمنان تحریم را ادامه دادند اما ادعا می‌کردند، دارو و تجهیزات تحریم نشده است در حالیکه دارو و تجهیزات پزشکی را هم تحریم کرده بودند ولی مردم و دانشمندان ما پایمردی کرده و بدون چشمداشتی به دشمن، در زمینه‌ی تولید و تامین واکسن اقدامات چشمگیری انجام دادند.  
عین الهی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ویروس کرونا کشور ما را درگیر کرده بود و ۸۰۰۰ بیمار بدحال و ۵۰ هزار نفر مبتلا در روز داشتیم و در چنین شرایطی، دولت سیزدهم وارد عمل شد و تمامی افراد در دولت و وزارت بهداشت تلاش کردند تا به سرعت واکسن وارد کشور شد و با سیلی از واکسن مواجه شدیم.
وی گفت: یک میلیون و ۶۰۰ واکسن در روز و هشت میلیون و ۶۰۰ هزار واکسن در هفته تزریق می‌شد و مرگ و میر و بیماری کرونا به طور چشمگیری کاهش یافت که جمهوری اسلامی ایران جزو شش کشور برتر در زمینه‌ی مقابله با ویروس کرونا بوده است.
وی اضافه کرد: تاکنون ۹۶ درصد جمعیت دُز اول، ۸۶ درصد دُز دوم و ۵۵ درصد جمعیت دُز سوم را تزریق کرده‌اند و ۵۰ واحد واکسن ذخیره داریم و شرکت‌های تولیدی واکسن کشور در مقابل هرگونه تهدید و میکروبی آمادگی دارند و افتخار می‌کنیم که صادرات واکسن را انجام خواهیم داد. 
وزیر بهداشت متذکر شد: برنامه عدالت و تعالی نظام سلامت را تدوین کرده‌ایم و در بحث بیمه همگانی نیز شش میلیون نفر به صورت رایگان از سه دهک پایین جامعه تحت پوشش بیمه همگانی شده‌اند و در رابطه با بیماری‌های خاص نیز صندوقی تشکیل شده است.
 وی ادامه داد: رشد جمعیت ما بسیار پایین بوده و تهدیدی بر جامعه است؛ شش تا هفت سال فرصت داریم تا جمعیت را افزایش دهیم و مجلس شورای اسلامی قانون جوانی جمعیت را تصویب کرده و قرارگاه جوانی جمعیت تشکیل و کارهای مفیدی انجام شده است.
به گزارش ایسنا، عین الهی در پایان تاکید کرد: ۳.۵ میلیون فرد نابارور در جامعه داریم و مصوب شده است تا ۹۰ درصد هزینه درمان در مراکز دولتی و ۷۰ درصد هزینه در مراکز خصوصی تحت پوشش بیمه قرار بگیرد و زنان باردار تا دو سال و کودکان نیز تا پنج سالگی تحت پوشش بیمه هستند.
انتهای پیام/
رشد پایین جمعیت تهدید بزرگی بر جامعه است خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار