وقت کشی آمریکا در مذاکرات هسته ای نشانه استیصالش مقابل ایران است

1401/06/04 - 15:44 - کد خبر: 72810 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: وقت کشی آمریکا در مذاکرات هسته ای نشان از استیصال سردمداران این کشور مقابل ایران دارد.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه های امروز نماز جمعه تبریز اظهار کرد: آمریکا با وقت‌کشی و تعلل در مذاکرات می‌خواهد ایران را دچار سختی و فرسایش کند و با فضاسازی داخلی توسط مرعوبان و دلدادگان داخلی تلاش دارد تا دولت ایران را به کوتاه آمدن مجبور سازد.
وی افزود: همان طور که رییس جمهوری هم اعلام کردند ایران هرگز از مصالح حقیقی و ارزش های ملت کوتاه نخواهد آمد.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم ادامه داد: پس از رد و بدل شدن طرح‌ها و برگه‌های توافق ایران و مذاکره‌کنندگان غربی و پیشنهادات نهایی ایران به اروپا و آمریکا، آمریکا در ۱۰ روز گذشته پاسخی نداده و با تعلل برخورد کرده درحالی که شخص نماینده اتحادیه اروپا تاکید کرده که ایران پیشنهادهای خوبی داده است. 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین با تبریک هفته دولت گفت: این هفته، بهانه‌ای است برای اعلام خدمات دولت خدمتگزار، دولت سیزدهم و مردمی تلاش‌های زیادی کرده‌ است.  
حجت الاسلام آل هاشم با خوشامدگویی به وزیر بهداشت که امروز سخنران پیش از خطبه ها بود، اظهار کرد: آقای وزیر بهداشت شما در عین حالی که به عنوان نماینده دولت خدمتگزار در تبریز حضور پیدا کردید به عنوان یکی از افتخارات آذربایجان در هیات دولت حضور دارید.
وی همچنین با اشاره به به برخی عملکرد ها و خدمات دولت در یکسال گذشته گفت: از آقای رئیسی تشکر می‌کنیم که در ۱۲ ماه، ۳۱ سفر استانی داشته و چهار هزار و ۵۰۰ طرح تصویب شده است حدود ۱۰۰ مورد بازدید سرزده داشته، ۳۷۶ سفر توسط وزرا و معاونان رییس جمهور و بازدید از ۲۷۳ شهرستان نیز از اقدامات موثر این دولت مردمی است. 
امام جمعه تبریز یادآور شد: البته ما منکر مشکلات معیشتی و اقتصادی نیستیم و از دولتمردان درخواست رسیدگی داریم ولی فقط به یک‌حوزه مثل بهداشت و درمان نگاه کنید و ببینید که آغاز واکسیناسیون عمومی، واردات ۱۶۰ میلیون دُز واکسن کرونا، تولید بیش از ۶۰ میلیون‌ دُز واکسن داخلی و آماده‌سازی زمینه صادرات واکسن ایرانی، تزریق ۶۷ میلیون نفر از دُز اول‌ واکسن ۵۶ میلیون دُز دوم و ۲۸ میلیون نفر از خدمات این دولت در این ۱۲ ماه است. 
وی با اشاره به واکسیناسیون ۲.۵ میلیون نفر اتباع خارجی، افزایش داروخانه بیماران کرونا از ۱۰۰ داروخانه به ۳۰۰ داروخانه، ادامه داد: اجرای بیمه همگانی، پوشش بیمه ناباروری، تکمیل اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی به ۹۸درصد، اصلاح تعرفه خدمات پرستاری به عنوان مطالبه رهبر معظم انقلاب و خواست ۱۴ ساله پرستاران، تصویب افزایش ظرفیت دانشجوی پزشکی، اصلاح نظام یارانه دارو در طرح دارویار، پوشش حمایت بیمه‌ای ۱۱۹ قلم داروی بدون نسخه از جمله بخشی از اقدامات وزارت‌خانه بهداشت و درمان دولت سیزدهم است.  
 برای عدالت خواهی اصلاح فرهنگ عمومی جامعه لازم است 
وی همچنین با تاکید بر اینکه برای رسیدن به تقوای الهی باید به سمت عدالت حرکت شود، گفت: کار مطالعاتی و فکری یکی از راه‌های عدالت‌خواهی است که در این خصوص اصلاح فرهنگ عمومی جامعه لازم است، بر این اساس مبارزه با اشرافی‌گری در ذهن مردم بهترین راه برای عدالت‌خواهی است. 
به گزارش ایرنا، در بین نماز سه تن از نفرات برتر کنکور سراسری آقای علیزاده نفر اول زبان، مائده ملکی نفر دوم علوم انسانی و نگار هاشم زاده نفر پنجم علوم تجربی تجلیل شدند. 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور به آذربایجان شرقی سفر کرده است در میز ارتباطات مردمی برپا شده در مصلای تبریز حاضر شد و از نزدیک به مشکلات و خواسته‌های مردمی رسیدگی کرد.
استاندار آذربایجان شرقی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ، مدیران کل تعاون، کار و رفاه ، بهزیستی ، تامین اجتماعی ، کمیته امداد ، بنیاد شهید ، میراث فرهنگی و گردشگری هم در این میز شرکت داشتند و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز از این میز خدمت بازدید کرد.
انتهای پیام/
وقت کشی آمریکا در مذاکرات هسته ای نشانه استیصالش مقابل ایران است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار