معاون فرهنگی و رسانه‌ای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

1984مجوز نشر کتاب در آذربایجان شرقی صادر شد

1398/01/31 - 11:44 - کد خبر: 728 نسخه چاپی

نصر: معاون فرهنگی و رسانه‌ای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به افزایش 15 درصدی صدور مجوز نشر کتاب در سال گذشته، گفت: پارسال یکهزار و 984 مجوز نشر کتاب در این استان صادر شد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، وحید حسین‌زاده روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس اعلام دبیرخانه هیات نظارت بر نشر کتاب کشور، صدور مجوز نشر در آذربایجان‌شرقی از رقم ١٧١٩ فقره در سال 1396 به ١٩٨٤ فقره در سال 1397 افزایش یافته است .

وی افزود: در کلیات انتشارات لشکر ٣١ عاشورا، در بخش دین انتشارات عاصم، در موضوع علوم اجتماعی انتشارات پژوهش‌های دانشگاه، در موضوع هنر انتشارات طنین دانش،‌ در موضوع ادبیات انتشارات اختر و در موضوع کودک و نوجوان انتشارات فرشته بیشترین آمار نشر کتاب را در آذربایجان شرقی طی پارسال به خود اختصاص دادند.
حسین زاده گفت: سال گذشته انتشارات اختر با ١٣١ عنوان کتاب منتشر شده که ١٠٠ عنوان آن تالیف و ٣١ عنوان آن ترجمه بوده، در رتبه نخست نشر کتاب در آذربایجان شرقی و در سطح کشور نیز جزو 50 ناشر پرکار قرار گرفت.
وی گفت: آذربایجان‌شرقی در حوزه نشر کتاب و از نظر آمار کتاب‌های منتشر شده پس از تهران، قم و خراسان رضوی در رده‌ چهارم کشوری جای دارد.

نشر در آذربایجان شرقی تاریخ دیرینه ای دارد و تبریز خاستگاه چاپ مدرن کتاب به زبان فارسی در ایران محسوب می شود؛ در شرایطی که حدود 200 سال پیش 2 باب چاپخانه وارداتی از امپراطوری روسیه تزاری و انگلیس در تبریز فعال بود، تهران هنوز چاخانه نداشت.

حوزه چاپ و نشر تبریز در دهه 1340 شمسی نیز که از آن به عنوان تاریخ طلایی چاپ و نشر ایران معاصر یاد می شود، بسیار پرکار بود و ناشران تبریزی به دلیل انتشار کتاب تاثیرگذار و پرمخاطب، جایگاه رفیعی در بین همکاران شان در تهران و دیگر نقاط کشورمان داشتند.

انتهای پیام/

1984مجوز نشر کتاب در آذربایجان شرقی صادر شد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار