معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز:

نخستین پروژه قرارگاه جهادی مسکن شهرداری تبریز در منطقه ۷ کلنگ‌زنی می‌شود

1401/06/03 - 17:02 - کد خبر: 72773 نسخه چاپی

نصر: معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز از کلنگ‌زنی نخستین پروژه قرارگاه جهادی مسکن شهرداری تبریز همزمان با برگزاری دور دوم قرار خدمت در شهرداری منطقه ۷ خبر داد.

به گزارش نصر، جلسه بررسی مصوبات قبلی معاونت شهرسازی و معماری و احصای مسائل جدید و ارائه راهکارهای پیشنهادی در راستای برگزاری دور دوم قرار خدمت در شهرداری منطقه ۷ با حضور محمد عزتی معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز، مدیرکل شهرسازی، شهردار منطقه، مدیران و کارشناسان ستادی و مدیران حوزه شهرسازی منطقه برگزار شد.
در این نشست، عزتی با اشاره به سوابق و تخصص شهردار منطقه ۷ در حوزه شهرسازی و معماری و توجه ویژه به موضوع مذکور در این منطقه، گفت: حضور یک نیروی متخصص شهرسازی در راس مدیریت منطقه، سبب می‌شود تا خروجی مدیریت شهری نیز رنگ و بوی شهرسازی داشته و به تبع آن شاهد ارتقای زیست‌پذیری و شاخص‌های شهرنشینی باشیم.
وی افزود: مفهوم شهرسازی صرفاً صدور پروانه ساختمانی نیست و توجه به ارتقای هویت در محلات و بهبود شاخص‌های زندگی در شهر از طرق مختلف به خصوص افزایش سرانه‌های عمومی از اهداف اصلی آن است.
معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز به موقعیت جغرافیایی این منطقه و پتانسیل‌های آن اشاره‌ کرد و گفت: از جمله مزیت‌های شهرداری منطقه ۷ در مقایسه با سایر مناطق، بهره مندی از بستر مناسب برای فعالیت برخی مشاغلی است که امکان فعالیت آنها در سایر نقاط شهر به خصوص در هسته مرکزی آن وجود ندارد که می‌توان با جذب سرمایه گذاران و ارائه تسهیلات مناسب، شاهد توسعه و پیشرفت آن از طریق ایجاد کوی‌های صنعتی و یا سایر پروژه‌های صنعتی و تجاری و ... باشیم.
وی ادامه داد: در تلاشیم تا مصوبات قبلی قرار خدمت در این منطقه به نحو احسن اجرا شود و در دور دوم این نشست شاهد حل مسائل قبلی و ارائه پروژه‌های اجرایی جدیدی باشیم.
عزتی، از کلنگ‌زنی اولین پروژه قرارگاه جهادی مسکن شهرداری تبریز در این منطقه نیز خبر داد و گفت: همزمان با برگزاری دور دوم قرار خدمت در شهرداری منطقه ۷، شاهد کلنگ‌زنی نخستین پروژه مسکونی قرارگاه جهادی مسکن شهرداری تبریز با بیش از یکصد واحد مسکونی و با مشارکت شرکت خانه سازی پیش ساخته آذربایجان خواهیم بود.
در ادامه این نشست محمد رشتبری شهردار منطقه ۷ ضمن تقدیر از حضور و همراهی معاونت شهرسازی و معماری در حل مسائل و مشکلات حوزه مرتبط در این منطقه، ضمن ارائه گزارش تفصیلی از عملکرد پنج ماه اخیر شهرداری منطقه ۷ در حوزه شهرسازی و معماری، به طرح مسائل و مشکلات موجود در سطح منطقه پرداخت.
طرح‌های موضعی و موضوعی از جمله دیزل آباد، جداره‌سازی حد فاصل میدان راه آهن تا پل تراکتورسازی، کوی‌های صنعتی، انتخاب مشاور طرح برای منطقه، حریم کارخانجات و صنایع بزرگ واقع در منطقه و ... از جمله مسائلی بود که توسط شهردار منطقه مطرح شده و مورد بررسی قرار گرفت.
همچنین مدیران واحدهای مختلف این منطقه نیز به ارائه گزارشات جزئی از پرونده‌های شهرسازی اعم از تعداد پروانه‌های صادره، تعداد پرونده‌های ارجاعی به کمیسیون ماده صد و... پرداختند.
انتهای پیام/
نخستین پروژه قرارگاه جهادی مسکن شهرداری تبریز در منطقه ۷ کلنگ‌زنی می‌شود نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار