معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه مطرح کرد:

بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مراغه در مرحله تملک اراضی

1398/09/02 - 11:39 - کد خبر: 7277 نسخه چاپی

نصر: معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه با اشاره به ضرورت تسریع در ساخت بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی این شهرستان گفت: این طرح هم اکنون در مرحله تملک اراضی و واگذاری آن به دانشگده علوم پزشکی مراغه است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، حمید شکری روز شنبه در نشست بررسی مشکلات طرح های درمانی و بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مراغه افزود: مجوزها و تاییدیه های فنی لازم از سوی وزارت بهداشت برای زمین مورد نظر صادر شده است.

وی ادامه داد: با توجه به توافقات انجام شده، زمین ۱۰ هکتاری پس از تملک اراضی از سوی شهرداری در دو هفته آینده در اختیار دانشکده علوم پزشکی قرار خواهد گرفت.

وی همچنین با اشاره به تخصیص ۲۰ درصدی بودجه مورد نیاز برای تکمیل فاز دوم بیمارستان سینای این شهرستان افزود: برای تخصیص بیشتر و مناسب تر بودجه، در روزهای آینده جلسه ای مشترک با حضور نمایندگان وزارت راه و شهرسازی، بهداشت و درمان و نماینده این شهرستان در تهران انجام خواهد شد.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با تملک زمین مورد نیاز بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی، تخصیص ردیف بودجه ملی برای این طرح در کمیسیون تلفیق انجام می شود.

علی جلیلی افزود: با توجه به وقفه های به وجود آمده در طول سال های گذشته برای اجرای این طرح، تسریع در رفع مشکلات آن بیش از پیش ضروری است.

شهردار مراغه نیز  گفت: با توافق انجام شده زمین این بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی  پس از تملک و خریداری از بخش خصوصی، به صورت تهاتر زمین به این دانشکده واگذار می شود.

محمدرضا احمدی افزود: برای این منظور، زمین مورد نیاز براساس قیمت کارشناسی از مالکان قبلی آنان به صورت توافقی خریداری و تملک می شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه نیز با اشاره به ضرورت رفع مشکل تامین زمین این مرکز درمانی گفت: این زمین پس از بررسی های کارشناسی وزارت بهداشت و نیز نظر مساعد سازمان پدافند غیرعامل و با درنظرگرفتن استانداردها شناسایی شده است.

اصغر تنومند افزود: برای تامین این زمین نیز توافق مناسبی با شهرداری شده تا از بابت آن بخشی از اراضی این دانشکده به صورت تهاتر در اختیار شهرداری مراغه قرار گیرد.

وی با اشاره به وجود وقفه در تکمیل فاز دوم بیمارستان سینا ادامه داد: با وجود قول مساعد وزارت مسکن و شهرسازی، بودجه مناسبی از سوی این وزارت در اختیار پیمانکار قرار نگرفته و پیشرفت های فیزیکی انجام شده نیز از سوی پیمانکار طرح و با حسن نیت انجام شده است.

وی اضافه کرد: از مجموع بیش از ۱۳ میلیارد تومان بودجه مصوب وزارت راه و شهرسازی در سال ۹۸ برای فاز دوم بیمارستان سینا، فقط ۲۰ درصد آن و در حدود دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به صورت اوراق تخصیص یافته است.

وجود بیمارستان های شهید بهشتی، امیرالمومنین و بیمارستان در حال احداث سینا با مجموع بیش از ۴۲۰ تخت بیمارستانی، این شهرستان را به قطب خدمات درمانی در جنوب استان تبدیل کرده است.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

انتهای پیام/

بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مراغه در مرحله تملک اراضی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار