خودروهای برقی در رینگ گردشگری دریاچه شورابیل بکار گرفته شد

1401/06/03 - 15:27 - کد خبر: 72758 نسخه چاپی

نصر: خودروهای برقی قابل شارژ با مشارکت بخش خصوصی به مجموعه تجهیزات و امکانات رینگ گردشگری دریاچه شورابیل اضافه شد.

به گزارش نصر، مدیر توسعه گردشگری شورابیل روز چهارشنبه  گفت: جهت تحقق اهداف شهرداری اردبیل در ارتباط با توسعه نشاط اجتماعی شهر، با مشارکت بخش خصوصی و توسعه گردشگری شورابیل تعدادی خودروی برقی قابل شارژ از نوع خودروهای برقی فعال در صحن‌های حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) در رینگ سلامت دریاچه شورابیل مستقر شده و آماده ارائه خدمات گردشگری به شهروندان و گردشگران است.
مجتبی لاله با بیان اینکه این اقدام در ادامه برنامه توسعه مدرن تجهیزات گردشگری و بازی در مجموعه شورابیل انجام گرفته است، افزود: تلاش می‌کنیم با آغاز فعالیت سری جدید خودروهای شارژی در کنار سایر تجهیزات جدید تعبیه شده در رینگ گردشگری دریاچه شورابیل، شهروندان و مسافران از محیط مناسب‌تر و با نشاط تری بهره مند شوند.
وی با بیان اینکه هرگونه ساخت و ساز در حوالی این دریاچه غیرقانونی بوده و در سال‌های اخیر هم جلوی آن گرفته شده است، گفت: شورابیل دارای طرح جامع شهری است و هرگونه اقدامات گردشگری، سرمایه‌گذاری و توسعه عمران  براساس این طرح صورت می‌گیرد.
به گفته مدیر توسعه گردشگری شورابیل، زیرساخت‌های لازم برای رونق گردشگری، سرمایه‌گذاری و توسعه فضای سبز در منطقه گردشگری شورابیل فراهم شده است.
دریاچه شورابیل از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری شهر ۵۰۰ هزار نفری اردبیل است ، این دریاچه در گذشته بسیار شور بود و هرگز یخ نمی‌زد ولی اوایل دهه ۷۰ با افزودن آب شیرین، از شوری آن کاسته شده و با سرد شدن هوا تمام یا بخشی از آن یخ می‌بندد.
این دریاچه دارای امکانات تفریحی ، ورزشی و فرهنگی بسیاری است که از آن جمله امکانات قایقرانی ، پیست دو و میدانی، پیست دوچرخه سواری، باغ وحش، تعدادی هتل، یک شهر بازی و رستورانی در وسط دریاچه است. 
انتهای پیام/
خودروهای برقی در رینگ گردشگری دریاچه شورابیل بکار گرفته شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار