خبر/

رفع مشکل آب شرب روستای گواشین سراب

1398/09/02 - 11:25 - کد خبر: 7272 نسخه چاپی

نصر: مشکل تامین آب شرب روستای «گواشین» شهرستان سراب با اهتمام ویژه فرمانداری و نهادهای مسوول از قبیل آب و فاضلاب روستایی در کمتر ازدو ماه حل و دسترسی روستاییان به آب سالم و بهداشتی فراهم شد.

به گزارش نصر به نقل ازایرنا، برای اجرای طرح تامین آب شرب روستای «گواشین» سه  میلیارد ریال هزینه دشه است.
«گواشین»، روستایی در هفت کیلومتری شهر سراب در آذربایجان‌شرقی است که مردمانش از ۱۷ ماه پیش با مشکل بی‌آبی و کم‌آبی دست و پنجه نرم می‌کردند و تلاش ها برای رفع این چالش نتیجه‌بخش نبود.

روستای «گواشین» شهرستان سراب در ۱۳۰ کیلومتری شمال شرق تبریز ۴۰۰ خانوار جمعیت دارد و ساکنان آن از ماه ها قبل گرفتار معضلی به نام بی آبی و کم آبی بودند؛ گفته می شود چاه محل تامین آب شرب روستا به دلیل خشکسالی های دو دهه اخیر و افت سطح سفره های آب زیرزمینی دیگر آب ندارد و مردم در رفع احتیاجات روزمره شان با مشکل مواجهند.

در این میان رودخانه نزدیک روستا به عنوان نقطه اتکای اصلی روستاییان برای رفع نیاز آبی خود حدود ۷۰۰ متر با آن فاصله دارد و پیمودن این مسیر طولانی برای شستن ظروف، لباس و آوردن آب برای مردم محل بسیار دشوار است. 

«گواشین» از روستاهای دهستان «رازلیق» بخش مرکزی شهرستان ۱۳۵ هزار نفری سراب است.

حال با احیای چاه قدیمی روستا و انتقال آب به روستا، مشکل تامین آب روستاییان به طور موقت برطرف شده است، اما بدیهی است که رفع دایمی این چالش نیازمند توجه ویژه به تامین اعتبار برای رساندن آب چاه دوم و تازه احداث به دست  مردم است.

انتهای پیام/

رفع مشکل آب شرب روستای گواشین سراب نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار