خبر/

استقبال وزیر امور خارجه تانزانیا از امیرعبداللهیان

1401/06/03 - 10:49 - کد خبر: 72690 نسخه چاپی

نصر: وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در دیدار با رئیس جمهور تانزانیا، دعوت آقای رییس جمهور از همتای تانزانیایی خود برای سفر به تهران را به وی ابلاغ خواهد کرد.

به گزارش نصر، حسین امیرعبداللهیان که بامداد روز پنچشنبه در ادامه سفر خود به تعدادی از کشورهای آفریقایی در هنگام ورود به تانزانیا مورد استقبال «لیبراتو مولامولا» وزیر خارجه این کشور  قرار گرفت، در جمع خبرنگاران در تشریح اهداف سفر خود به این کشور آفریقایی گفت: قرار است در گفت‌وگو با وزیر خارجه تانزانیا  نقشه راهی را درباره توسعه مناسبات دوجانبه در ابعاد مختلف ترسیم کنیم که بر مبنای آن به روابط دو کشور شتاب ببخشیم.
وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: بازرگانان، صاحبان صنایع و بخش‌های دولتی که من را در این سفر همراهی می‌کنند، نشست مهمی را در دارالسلام، پایتخت تانزانیا خواهند داشت.  
وی در ادامه با اشاره با دیدارش با رییس جمهور تانزانیا، در جریان این سفر بیان کرد: در این دیدار ضمن ابلاغ دعوت آقای رییس جمهور به ایشان، نقشه راهی را که با خانم وزیر درباره آن توافق خواهیم کرد، در حضور ایشان نهایی خواهیم کرد.
وزیر خارجه تانزانیا نیز در جمع خبرنگاران اظهار کرد : بسیار خرسندم که وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تانزانیا حضور دارد و مدت‌هاست که چشم انتظار حضور ایشان در تانزانیا هستیم. 
 وی با  تاکید بر این که روابط تانزانیا و ایران روابط نزدیکی است، افزود:  از حضور هیأت بلندپایه‌ ایرانی در تانزانیا خرسند، هستم 
حسین امیر عبداللهیان پیش از سفر تانزانیا  سفری نیز  به  کشور آفریقایی مالی داشت  و با مقامات این کشور دیدار و رایزنی کرد.
در این سفر نخستین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و  مالی با حضور وزیران امور خارجه دو کشور برگزار شد .
انتهای پیام/
استقبال وزیر امور خارجه تانزانیا از امیرعبداللهیان خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار