مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی:

کمیته تخصصی شناسایی منشأ بوی نامطبوع در شهر اهر تشکیل می‌شود

1401/06/03 - 10:08 - کد خبر: 72686 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی گفت: کمیته تخصصی شناسایی منشأ بوی نامطبوع در شهر اهر تشکیل می‌شود.

به گزارش نصر، محمدباقر هنربر شامگاه چهارشنبه در جلسه پدافند غیرعامل شهرستان اهر با موضوع بررسی منشأ بوی نامطبوع افزود: پی‌رو نامه شهروندان اهری به استاندار آذربایجان‌شرقی و گلایه از بوی نامطبوع به دستور استاندار در شهرستان اهر حضور یافتیم تا معضل بوی نامطبوع را بررسی و برای آن چاره‌ای بیندیشیم در این راستا مدیران استانی مرتبط با این موضوع حضور یافته‌اند.
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که برخی کارشناسان منشأ عمده بوی نامطبوع در مناطق شهر اهر را تصفیه‌خانه فاضلاب شهری عنوان کرده‌اند، گفت: این‌که تصفیه‌خانه فاضلاب شهری اهر با بیش از ظرفیت فعالیت کرده و احداث فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب اهر ضروری است شَکی نیست. ولی باید منشأ بوی نامطبوع در سطح شهر اهر ریشه‌یابی شود.
وی، استفاده از پساب خروجی تصفیه‌خانه فاضلاب شهری اهر در آبیاری مزارع کشاورزی را خطرناک دانست و یادآور شد: گزارشاتی در خصوص آبیاری مزارع کشاورزی با پساب خروجی تصفیه‌خانه فاضلاب اهر دریافت کرده بودیم که پس از بررسی، این موضوع محرز شد لذا از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اهر تقاضا داریم تا مانع آبیاری مزارع و باغات با پساب خروجی تصفیه‌خانه فاضلاب شوند.
هنربر از تشکیل کمیته تخصصی تحقیقات و شناسایی منشأ بوی نامطبوع شهر اهر متشکل از هیأت علمی دانشگاه تبریز، سازمان محیط زیست، شرکت آب و فاضلاب، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، فرمانداری اهر، شهرداری اهر، شرکت آب منطقه‌ای، سازمان زمین‌شناسی، جهاد کشاورزی و مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی خبر داد، گفت: کمیته تخصصی تحقیقات و شناسایی منشأ بوی نامطبوع شهر اهر ظرف ۷ روز آینده ملزم هستند تا نتیجه بررسی منشأ بوی نامطبوع در مناطق مختلف شهر اهر را به فرمانداری شهرستان و استانداری آذربایجان‌شرقی اعلام کنند.
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی بر ضرورت رفع نواقصات تصفیه‌خانه فاضلاب شهری اهر تأکید کرد و یادآور شد: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی بایستی در کمترین زمان ممکن نسبت به رفع نواقصات تصفیه‌خانه فاضلاب شهری اهر اقدام کند.
وی ادامه داد: از استاندار آذربایجان‌شرقی درخواست می‌کنیم تا طی نامه‌ای به وزیر نیرو و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خواستار تأمین اعتبار احداث فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهری اهر با تعیین ردیف بودجه شوند، علاوه بر این‌ها؛ موضوع بوی نامطبوع اهر را به سازمان مدیریت بحران کشور نیز منعکس و پیگیری خواهیم کرد.
هنربر با تأکید بر این‌که استاندار آذربایجان‌شرقی بر لای‌روبی رودخانه‌ها، کانال‌ها، آب‌راه‌ها و مسیل‌ها به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی تأکید دارند، گفت: پیش‌تر نامه استاندار آذربایجان‌شرقی در این زمینه به شهرستان‌ها و سازمان‌های استانی ابلاغ شده و تأکید ما بر اجرایی شدن توصیه‌های پیشگیری است.
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: مصوبات این جلسه باید از سوی دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان اهر عملیاتی شود. چراکه معضل بوی نامطبوع زندگی و آسایش شهروندان اهری را مختل کرده و حل آن جزو اولویت‌های نخست کاری باید باشد.
انتهای پیام/
کمیته تخصصی شناسایی منشأ بوی نامطبوع در شهر اهر تشکیل می‌شود خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار