فرماندار ویژه شهرستان مراغه:

بودجه توازن منطقه‌ای و تخصیصی مراغه نسبت به سال قبل ۳۴ درصد افزایش یافت

1401/06/02 - 18:39 - کد خبر: 72646 نسخه چاپی

نصر: فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: ۶۰ میلیارد تومان اعتبار از محل تملک دارایی‌ها و توازن منطقه‌ای برای این شهرستان در نظر گرفته شد که این میزان نسبت به سال قبل ۳۴ درصد افزایش دارد.

به گزارش نصر، داود اسدیان روز چهارشنبه و همزمان با نخستین روز از هفته دولت در کمیته برنامه‌ریزی تخصیص اعتبارات شهرستان که با حضور مسئولان و کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسه طرح‌های مختلف شهری و روستایی در تمامی حوزه‌ها با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان بررسی و این میزان افزایش بودجه مصوب شد.
وی با تاکید بر اینکه این اعتبار به غیر از بودجه و اعتبار استانی است، بیان کرد: در خصوص جذب اعتبارات استانی هم دستگاه‌های شهرستانی مکلف شدند تا نیاز خود را از دستگاه‌های مرتبط استانی پیگیری و جذب کنند.
فرماندار ویژه شهرستان مراغه اضافه کرد: همچنین مصوبه‌ها و اعتبارات سفر رییس جمهور به آذربایجان‌شرقی نیز پیگیری خواهد شد تا طرح‌ها با سرعت به مرحله اجرا گذاشته شود.
اعتبارات استان از چهار محل شامل «تملک دارایی‌ها»، «توازن منطقه‌ای»، «سه درصد حاصل از صادرات نفت خام» و «منابع تخصیصی دستگاه‌های استانی» تامین و توزیع می‌شود.  
بر اساس اعلام سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی، کل اعتبار استان در سال جاری ۲ هزار و ۵۲ میلیارد تومان است که رشد ۲۶ درصدی دارد؛ این در حالی است که میانگین رشد اعتبارات در سطح کشور ۲۳.۵ درصد است.  
تشکیل کمیته برنامه‌ریزی مراغه جهت تخصیص اعتبارات با توجه به اهمیت آن در روند توسعه، جزو برنامه‌های گرامیداشت هفته دولت امسال در سطح شهرستان قرار گرفته است.
انتهای پیام/
بودجه توازن منطقه‌ای و تخصیصی مراغه نسبت به سال قبل ۳۴ درصد افزایش یافت خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار