رئیس سازمان زندان‌ها:

بی‌تدبیری در اداره زندان‌ها را بر نمی‌تابیم

1401/06/02 - 16:58 - کد خبر: 72635 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان زندان‌ها گفت: بنا داریم اداره زندان‌ها بر مبنای دانایی و براساس مبانی علمی باشد بنابراین بی‌تدبیری را بر نمی‌تابیم و با تخلفات و اقدامات خبط هر چند معدود برخورد قاطع خواهیم کرد.

به گزارش نصر، غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها در اولین جشنواره تجلیل از کارکنان ساعی زندان‌های سراسر کشور با اشاره به شهادت سید اسدالله لاجوردی گفت: هرچند هنوز ابعاد شخصیتی این شهید بزرگوار مشخص نشده است اما شاهد تاثیرات مثبت مدیریت مدبرانه این عبد صالح خدا هستیم. باید شهید لاجوردی را معمار زندانبانی اصلاح‌گرایانه بدانیم.
وی با اشاره به فرایند انتخاب کارکنانی که در این جشنواره تجلیل می شوند گفت: در ابتدای سال که اولویت های سازمانی را در قالب ده برنامه به مدیران اعلام کردیم ملاک ارزیابی کارکنان اجرای برنامه های ابلاغی است.
وی تصریح کرد: سعی کردیم از همه گروه‌های شغلی در این جشنواره بهره مند شویم. در مجموع ۱۳۰ نفر از کارکنان کشور ارزیابی و مورد تجلیل قرار می گیرند.
رییس سازمان زندانها خاطرنشان کرد: سرمایه و ثروت هر سازمان، کارکنان آن سازمان هستند که بالاترین عملکرد در تحقق اهداف آن سازمان دارند از طرفی زندانبانی از مشاغل سخت است و جز ده شغل سخت در دنیا است.
محمدی با اشاره به سخنان بزرگان درباره زندان گفت: صعوبت کار و سختی در زندانها بر هیچ کسی پوشیده نیست اما زندانبان به این دل خوش هستند که با افضل ترین کارها سخت ترین آنها است.
وی با اشاره به توجه به امور رفاهی کارکنان سازمان های زندان‌ها گفت: توجه ویژه به امور رفاهی کارکنان زندانها از اولویت پنجم برنامه ای بود که در ابتدای سال ابلاغ کردیم.بنا داریم اداره زندانها بر مبنای دانایی و براساس  مبانی علمی باشد بنابراین بی تدبیری را بر نمی تابیم و با تخلفات و اقدامات خبط هر چند معدود برخورد قاطع خواهیم کرد و اجازه نمی دهیم زحمات و خدمات قشر اعظم  زندانبانان توسط عده ای محدود تحت الشعاع قرار بگیرد.
رئیس سازمان زندان‌ها خاطرنشان کرد: استراتژی کلی ما در زندان‌ها رعایت اصل کرامت زندانی و حقوق زندانیان براساس مبانی دینی و مقررات است و بارها تاکید کردم که ارفاقات قانونی شامل حال زندانیانی می شود که دارای حسن اخلاق و رفتار در زندان باشند و مرتکب جرایم خشن که مخل امنیت جامعه باشد، نشده باشند.
وی دربخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: برگزاری همایش های اندیشه ورزی باعث شده تاکنون با حدود ۳ هزار نفر از همکاران از طریق ویدئو کنفرانس دیدار کنیم و اتاق فکری به وسعت سازمان تشکیل دهیم.
انتهای پیام/
بی‌تدبیری در اداره زندان‌ها را بر نمی‌تابیم ایلنا - خبرگزاری کار ایران

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار