دیدار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با وزیر صنایع جمهوری تاتارستان/

همکاری ترانزیتی ارس و قازان

1401/06/02 - 16:36 - کد خبر: 72629 نسخه چاپی

نصر: مجید کیانی ظهر چهارشنبه در دیدار با هیأت اقتصادی و تجاری جمهوری تاتارستان که به میزبانی استانداری آذربایجان‌شرقی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مزیت‌های منطقه آزاد ارس در بخش ترانزیت است و برای تبادل تجاری در مسیر ایران، قفقاز و اوراسیا می‌توان از ظرفیت ارس نهایت بهره را برد.

به گزارش نصر، کیانی افزود: از آنجا که تاتارستان خواهان ثبت شرکت حمل و نقل بین‌المللی برای استفاده از ظرفیت ترانزیتی ایران است، منطقه آزاد ارس آمادگی لازم برای ثبت این شرکت در منطقه را دارد.
استفاده از فرصت‌های ارس برای سرمایه‌گذاری، دعوت از رئیس‌جمهور تاتارستان برای سفر به منطقه و همکاری در زمینه تولید خودرو مشترک و شرکت‌های دانش‌بنیان از دیگر مواردی بود که توسط رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در این دیدار طرح شد.
عابدین خرم، استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار رفت‌وآمد هیأت‌های اقتصادی و تجاری را زمینه‌ساز ارتقای روابط دوجانبه برشمرد و با تشریح برخی از ظرفیت‌های مهم استان در حوزه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: آذربایجان‌شرقی یکی از مسیرهای مطمئن ترانزیتی در محور شمال به جنوب و شرق به غرب است و به‌واسطه ظرفیت‌هایی چون منطقه آزاد ارس، منطقه ویژه اقتصادی سهلان و گمرکات مرکزی برای سرمایه‌گذاری‌های مشترک و مستقل بخش خصوصی به شمار می‌رود.
آلگ کاروبچنکو معاون نخست وزیر و وزیر صنایع و تجارت جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه نیز با ابلاغ سلام رئیس‌جمهور تاتارستان، توسعه حمل‌ونقل را یکی از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های هیأت اقتصادی تاتارستان برشمرد و یادآور شد: آذربایجان‌شرقی با وجود همسایگی با چند کشور و بهره‌مندی از منطقه آزاد، یکی از ظرفیت‌های خوب در این زمینه است.
جمهوری تاتارستان یکی از جمهوری‌های روسیه است. پایتخت تاتارستان شهر قازان است.
انتهای پیام/
همکاری ترانزیتی ارس و قازان نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار