وزیر نیرو:

پروژه آبرسانی همدان تا قبل از دولت سیزدهم ۳۰ درصد پیشرفت داشت/ این طرح هم‌اکنون آماده بهره‌برداری است

1401/06/02 - 16:09 - کد خبر: 72622 نسخه چاپی

نصر: وزیر نیرو گفت: با تأکید ریاست محترم جمهور طرح‌های آبرسانی نظیر احیای دریاچه ارومیه، احیای آبی زاینده‌رود و سایر طرح‌ها در دستور کار قرار گرفته و دولت برای حل پایدار مسئله آب برنامه دارد.

به گزارش نصر، علی‌اکبر محرابیان افزود: با شروع فعالیت دولت سیزدهم و تأکید رئیس‌جمهور بر مسئله آب شرب، توسعه زیرساخت‌های آبی کشور در سه بخش اَبَر پروژه‌های آبرسانی، پروژه‌های آبرسانی شهری و آبرسانی به روستاها در قالب جهاد آبرسانی در دستور کار قرار گرفت.
وی ادامه داد: در طول یک سال گذشته پروژه‌های آبرسانی به‌صورت گسترده در سه بخش یاد شده به مرحله اجرا رسیده و اکنون در نقطه‌ای هستیم که پروژه‌های آبرسانی به‌صورت سلسله‌وار و پیاپی به بهره‌برداری خواهد رسید.
وزیر نیرو در باره  طرح‌های آبی که به‌صورت پیاپی افتتاح می‌شود خاطرنشان ساخت: طرح غدیر، طرح آبرسانی به همدان، پروژه آبرسانی یزد، پروژه آبرسانی به بابل، برای بهره‌برداری در دستور کار قرار گرفته و اخیراً نیز در قزوین پروژه آبرسانی به مردم آبیک افتتاح شد.
محرابیان ادامه داد: مردم شاهد بودند که پس از مشکل ایجادشده در شهرکرد ۴ خط اضطراری در قالب یک حرکت جهادی طی کمترین زمان ممکن اجرا شد.
وی در باره مسئله آبرسانی به همدان افزود: اَبَر پروژه آبرسانی به شهر همدان ۱۷ سال است که شروع شده و تا شهریور سال ۱۴۰۰ و پیش از شروع دولت سیزدهم تنها ۳۰ درصد پیشرفت داشت، اما با تاکید های انجام‌گرفته این پروژه در فهرست طرح‌های ویژه قرار گرفت و در حال حاضر به مراحل بهره‌برداری نزدیک شده است.
وزیر نیرو ادامه داد: ابرپروژه آبرسانی به همدان ۱۴۵ کیلومتر طول دارد که فاز اول آن مسئله آب شرب همدان را به‌صورت بلندمدت حل خواهد کرد، براین‌اساس تا این لحظه خط انتقال تکمیل شده و هم اکنون نصب تجهیزات نظیر شیرها در دستور کار است.
انتهای پیام/
پروژه آبرسانی همدان تا قبل از دولت سیزدهم ۳۰ درصد پیشرفت داشت/ این طرح هم‌اکنون آماده بهره‌برداری است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار