در دیدار استاندار آذربایجان شرقی با هیأت اقتصادی و تجاری جمهوری تاتارستان تاکید شد:

گسترش ارتباطات و تعاملات تبریز و قازان در زمینه‌های مختلف

1401/06/02 - 15:20 - کد خبر: 72612 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با هیأت اقتصادی و تجاری جمهوری تاتارستان، بر توسعه روابط با این جمهوری در زمینه‌های مختلف تأکید کرد و خواستار گسترش ارتباطات و تعاملات بخش‌های خصوصی تبریز و قازان و همچنین به‌اشتراک‌گذاری ظرفیت‌های دو طرف شد.

به گزارش نصر، عابدین خرّم در این دیدار که صبح امروز (چهارشنبه) انجام شد، رفت‌وآمد هیأت‌های اقتصادی و تجاری را زمینه‌ساز ارتقای روابط دوجانبه برشمرد و با تشریح برخی از ظرفیت‌های مهم استان در حوزه‌های مختلف،افزود: آذربایجان شرقی یکی از مسیرهای مطمئن ترانزیتی در محور شمال به جنوب و شرق به غرب است و به‌واسطه ظرفیت‌هایی چون منطقه آزاد ارس، منطقه ویژه اقتصادی سهلان و گمرکات، مرکزی برای سرمایه‌گذاری‌های مشترک و مستقل بخش خصوصی به شمار می‌رود. 
وی افزود: امنیت فضای سرمایه‌گذاری و امنیت مرزهای ما در شرایط ایده‌آل است و نوار مرزی استان یکی از امن‌ترین مسیرها برای هرگونه تردد و حمل‌ونقل کالا  محسوب می‌شود.
 
خرّم با اشاره به نشست چندی قبل خود با رئیس جمهور تاتارستان که به صورت ارتباط تصویری برگزار شد، گفت: تعامل حداکثری با همسایگان از اولویت‌های سیاست خارجی دولت آیت‌الله رئیسی است و باید تلاش کنیم تا با شناسایی ظرفیت‌های مناسب همکاری و تبدیل این ظرفیت‌ها به فرصت‌های عملی و کارهای مشترک، الگویی برای توسعه روابط در سطح منطقه باشیم.
 معاون نخست‌وزیر و وزیر صنعت جمهوری تاتارستان هم در این دیدار با اشاره به سفر 5 روزه هیأت اقتصادی این جمهوری به ایران، گفت: امیدوارم در جمع‌بندی این سفر در تبریز به نتایج خوبی برسیم.
 آلگ کاروبچنکو با ابلاغ سلام رئیس جمهور تاتارستان به استاندار آذربایجان شرقی، توسعه حمل‌ونقل را یکی از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های هیأت اقتصادی تاتارستان برشمرد و گفت: آذربایجان شرقی با وجود همسایگی با چند کشور و بهره‌مندی از منطقه آزاد، یکی از ظرفیت‌های خوب در این زمینه است.
  کاروبچنکو افزود: آذربایجان شرقی یکی از مناطق مهم و اولویت‌دار برای توسعه روابط است و ما از گسترش هر نوع همکاری با این استان استقبال می‌کنیم. 
قاضی نور باکروف، دستیار رئیس جمهور تاتارستان هم در این دیدار با اشاره به تحولات و پیشرفت‌های آذربایجان شرقی در سال‌های اخیر، بر علاقه‌مندی دولت متبوعش به توسعه روابط اقتصادی و تجاری با این استان تأکید کرد و از سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور تاتارستان به تبریز خبر داد.
 هیأت اقتصادی و تجاری جمهوری تاتارستان در آخرین روز سفر 5 روزه خود به ایران، در تبریز حضور یافته و ضمن دیدار با مقامات دولتی و فعالان بخش خصوصی این استان، از چند واحد تولیدی و صنعتی در تبریز بازدید می‌کنند.
 این هیأت که متشکل از مسئولان دولتی و مدیران و نمایندگان شرکت‌های بزرگ این جمهوری در حوزه‌های مختلف است، در نشستی با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی، اعضای هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز و نمایندگان بخش خصوصی استان، زمینه‌های همکاری در زمینه‌های مختلف اقتصادی، تجاری و صنعتی با استان آذربایجان شرقی را بررسی خواهند کرد.
انتهای پیام/
گسترش ارتباطات و تعاملات تبریز و قازان در زمینه‌های مختلف نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار