سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در تحریریه نصر:

اجرای اصل 15 قانون اساسی در کشور هیچ منع قانونی ندارد/ آموزشگاه های آزاد تدریس زبان ترکی را آغاز کنند

1398/09/02 - 09:59 - کد خبر: 7260 نسخه چاپی

نصر: سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه در شرایط کنونی اجرای اصل 15 قانون اساسی در کشور هیچ منع قانونی ندارد گفت: آموزشگاه های آزاد تدریس زبان ترکی را آغاز کنند.

به گزارش نصر، میر حمایت میرزاده امروز با حضور در تحریریه آژانس خبری تحلیلی نصر در گفت و گو با خبرنگاران این رسانه دیجیتال با اشاره به اقدامات انجام شده در مسیر آغاز تدریس زبان و ادبیات ترکی در مدارس کشور گفت: به دنبال پیگیری این موضوع مقرر شد تا در گام اول در هر استان گروه آموزشی جدیدی با عنوان گروه آموزشی زبان و ادبیات قومی و محلی در ادارات کل آموزش و پرورش استان ها تشکیل شود.

وی ادامه داد: با تشکیل این گروه آموزشی؛  صاحبنظران زبان و ادبیات زبان مادری توسط ادارات کل آموزش پرورش هر استان شناسایی و برای محتواسازی بعد از 40 سال اقدام عملی صورت دهند.

میرزاده با انتقاد از افرادی که خبر از آغاز تدریس زبان و ادبیات ترکی در مدارس آذربایجان شرقی از مهر ماه امسال دادند؛ اظهار داشت: متاسفانه این اظهار نظرهای خام و بی پایه هیچ گونه امکان عملیاتی ندارند؛ چرا که از این افراد باید پرسید که چه محتوای آموزشی، در چه مقطعی ، در چه ساعتی و در چه پایه ای انجام خواهد گرفت؟

نماینده مردم گرمی در مجلس تصریح کرد: برای پاسخ به این سئوالات باید اقدامات کارشناسی گسترده ای انجام داد.

وی در ادامه به ارایه پیشنهادی از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان اشاره کرد و افزود: اولین کتب پیشنهادی برای زبان و ادبیات ترکی توسط اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در پنج جلد با عنوان "آنادیلی" مطرح شده است که برای گام نخست بسیار ارزشمند است.

وی در ادامه تاکید کرد: به نظر بنده هیچ منع قانونی برای اجرای اصل 15 قانون اساسی در کشور وجود ندارد و پیشنهادمان هم برای آغاز این امر آغاز تدریس زبان و ادبیات ترکی آذربایجانی در آموزشگاه های آزاد علمی است.

میرزاده تاکید کرد: این آموزشگاه ها می توانند به راحتی مجوز تدریس زبان و ادبیات ترکی را اخذ نموده و به فعالیت و جذب دانش پذیر اقدام کنند.

وی ادامه داد: این امر موجب می شود که ما در آینده شاهد فارغ التحصیلانی باشیم که توان تدریس این زبان را در مدارس و دانشگاه های ما دارند.

این نماینده مجلس در پاسخ به سئوال خبرنگار نصر که پیرامون اجرای طرح بسندگی زبان فارسی برای دانش آموزان سال اولی پرسید گفت: پرونده بسندگی زبان فارسی مختومه شده است این موضوع مربوط به تست لکنت زبان و توانایی جسمی دانش آموزان بود که به اشتباه توسط یکی از معاونان وزارت آموزش و پرورش به گونه  دیگری بیان شده بود.

انتهای پیام/

اجرای اصل 15 قانون اساسی در کشور هیچ منع قانونی ندارد/ آموزشگاه های آزاد تدریس زبان ترکی را آغاز کنند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار