رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی مطرح کرد:

پتانسیل مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز برای جذب رشته‌های حقوقی

1401/06/01 - 21:29 - کد خبر: 72524 نسخه چاپی

نصر: رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی گفت: مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز پتانسیل جذب رشته‌های دادگستری را دارد.

به گزارش نصر، اصغر عابدزاده در دیدار با رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان، با وی، اظهار کرد: جهاددانشگاهی از دیرباز تاکنون یک محل علمی بوده و همواره به دنبال دانش نو است. کارکنان این‌ نهاد نیز افرادی هستند که گوشه‌ای از علم کشور را به دست گرفته و در حال ارتقای آن با فناوری‌های نو، سراهای نوآوری، دانش بنیان و ... هستند.
وی افزود: جهاددانشگاهی جهاد می‌کند تا علم‌های دانشگاهی کشور پیشرفت کنند و نا بایستی با دیده احترام و انتظار علمی به این مجموعه نگاه کنیم.
وی در ادامه با اشاره به آمادگی این دانشگاه برای افزودن رشته‌های مختلف یه مراکز آموزشی، گفت: در این انتقال بایستی راحتی و نظر دانشجویان و سبقه علمی مرکز آموزشی لحاظ شود. جهاددانشگاهی از جمله مراکزی است که انتقال رشته‌های حقوق به آن اقدام خوبی بوده و قطعا در آینده می‌توان این امر را عملیاتی کرد.
عابدزاده در خاتمه تاکید کرد: ما حداکثر اختیارات و امکانات لازم را برای رفع مشکلات مراکز آموزش علمی کاربردی استان به کار گیریم.
 جعفر محسنی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، نیز اظهار کرد: یکی از چالش‌های اساسی جامعه امروز ما اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است و تعداد جوانانی که فقط مدرک تحصیلی دارند به شدت افزایش یافته است.
وی با بیان این‌که ساختار دانشگاه علمی کاربردی امکان ورود به بازار کار را پس از اخذ مدرک فراهم می‌سازد، افزود: جهاددانشگاهی با داتشم مراکز علمی کاربردی نیز یک پتانسیل بالا جهت اشتغال جوانان است.
وی با اشاره به اخذ مجوز جذب دانشجویان خارجی برای مراکز علمی کاربردی، خاطرنشان کرد: این امر یک فرصت بسیار خوبی برای ارتقای رنکینگ دانشگاه علمی کاربردی در سطح جهانی بوده اما ابتدا بایستی ساختارهای لازم برای آن تعریف شود و در کنار هزینه‌های اسکان و تغذیه، شهریه متفاوت با دانشجویان داخلی لحاظ شود.
انتهای پیام/
پتانسیل مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز برای جذب رشته‌های حقوقی خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار