خبر/

تیم ملی پاراتکواندو ایران قهرمان آسیا شد

1401/06/01 - 18:34 - کد خبر: 72512 نسخه چاپی

نصر: تیم ملی پاراتکواندو ایران دو بخش زنان و مردان با کسب در مجموع ۹ مدال طلا، نقره و برنز عنوان قهرمانی قاره کهن را به خود اختصاص داد.

به گزارش نصر، هفتمین دوره رقابت‌های پاراتکواندو قهرمانی آسیا که صبح امروز(سه‌شنبه اول شهریورماه) با حضور ۶۵ تکواندوکار از کشورهای مختلف به میزبانی ویتنام در سالن «ارتش» شهر «هوشی‌مینه» آغاز شده بود، با قهرمانی تیم ملی بانوان و نایب قهرمانی تیم مردان کشورمان به پایان رسید. در مجموع دو بخش نیز تیم کشورمان قهرمان شد.
تیم ملی ایران از ۱۱ نماینده با ۹ مدال کار خود را در این رویداد به اتمام رساند. تیم ملی پاراتکواندو بانوان کشورمان با کسب ۴ مدال طلای مریم عبدالله پور، مهدیه حسینی، مهتاب نبوی، رایحه شهاب و ۲ نقره رزا ابراهیمی و رومینا چمسورکی عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد. 
تیم‌های ازبکستان و قزاقستان نیز بعد از ملی‌پوشان ایران به ترتیب عناوین دوم و سوم را به دست آوردند.
در گروه آقایان تکواندوکاران ایران صاحب ۲ مدال طلا و یک برنز شدند؛ علیرضا بخت و حامد حق‌شناس ۲ مدال طلا و سعید صادقیان‌پور یک مدال نقره تصاحب کردند. تیم ملی ژاپن در گروه آقایان اول شد، ازبکستان نیز پایین‌تر از ایران به عنوان سومی رسید.
در مجموع تیمی، تیم ملی ایران با کسب ۹ مدال، قهرمان پاراتکواندو آسیا لقب گرفت.
در این رقابت‌ها هدایت تیم ملی پاراتکواندو در بخش آقایان برعهده مرتضی سلطانی بود و علی کریمی صابر به عنوان مربی وی را همراهی می‌کرد. در بخش بانوان نیز عاطفه کشاورز سرمربی و زهرا حسینی هدایت تیم ملی را برعهده داشتند. همچنین مسعود لشکری سرپرست کاروان ایران را عهده‌دار بود.
انتهای پیام/
تیم ملی پاراتکواندو ایران قهرمان آسیا شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار