رییس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت:

بهره‌وری، استفاده مطلوب و بهینه از امکانات، سرمایه‌ها، منابع و فرصت‌ها است

1401/06/01 - 13:18 - کد خبر: 72462 نسخه چاپی

نصر: رییس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت در جمع مدیران و کارشناسان تحول اداری دانشگاه‌ها و سازمان‌های وابسته با تأکید بر اهمیت توسعه، ساماندهی و پیشرفت در ساختار سازمانی و اداری بیان کرد: پیشرفت و توسعه پایدار هر سازمانی در گرو داشتن دانش، فناوری و استفاده بهینه و مطلوب از ظرفیت‌ها و امکانات موجود است.

به گزارش نصر، احمد جوانمرد با اشاره به اهمیت و معنای بهره‌وری در ساختار وزارت بهداشت و اجرای آن در چهارچوب قوانین و مقررات تصریح کرد: بهره‌وری را می‌توان استفاده مطلوب و بهینه از امکانات، سرمایه‌ها، منابع و فرصت‌ها در سازمان و یا ارائه‌ خدمات صحیح تعریف کرد و باید به سمتی حرکت کنیم که این مهم را در ساختار سازمانی و اداری وزارت بهداشت عملیاتی کنیم.
وی در ادامه گفت: امروزه جنبه‌های تعالی سازمانی و بهره‌وری جایگاه ارزشمندی نزد مدیران دارد و همه در جست‌وجوی کارایی و اثربخشی بیشتر در ارائه خدمات هستند.
رییس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت با بیان این‌که بهره‌وری در نظام سلامت در میان‌مدت و بلندمدت باعث رشد اقتصادی و رفاه اجتماعی می‌شود، اظهار کرد: بدون تردید در حوزه‌های مختلف سلامت، کوشش در شناخت مفاهیم بهره‌وری و سپس تلاش در تعیین عمل مؤثر در افزایش آن، یکی از شرایط ضروری برای تحقق رشد و توسعه اقتصادی و رفاه اجتماعی است که در نهایت باعث پویایی، سلامت و شادابی کشور خواهد شد.
وی همچنین در ادامه بیان کرد: در حوزه سلامت و به‌ویژه در مدیریت پیچیده بهداشتی و درمانی، با عنایت به کمبود همیشگی منابع اعم از مالی، فیزیکی و انسانی، لزوم توجه به ارتقای مستمر کیفیت خدمات و رضایت عموم جامعه، توجه به مقوله بهره‌وری به یک نیاز و رویکرد پایه و اساسی تبدیل شده است.
جوانمرد با تأکید بر اهمیت توسعه، ساماندهی و پیشرفت در ساختار سازمانی و اداری بیان کرد: پیشرفت و توسعه پایدار هر سازمانی در گرو داشتن دانش، فناوری و استفاده بهینه و مطلوب از ظرفیت‌ها و امکانات موجود است که در وزارت بهداشت می‌توان به بهترین شکل ممکن تعالی سازمانی را عملی کرد.
وی با اشاره به اهمیت به‌کارگیری فناوری در حوزه‌های مختلف بهره‌وری اظهار کرد: استفاده از هوش مصنوعی و سیستم های خبره در بسیاری از جهات علمی، تولیدات، آموزش و غیره باعث سهولت در انجام آن‌ها شده است و به تعبیری دیگر هدف استفاده از هوش مصنوعی کشف فرآیندهای فکری است که با رفتارهای هوشمندانه مرتبط است و می‌توانند به تنظیم و ساختار سازی اداری و سازمانی کمک‌های ویژه‌ای داشته باشد.
جوانمرد همچنین در ادامه بیان کرد: در این مسیر ابتکار، چابک سازی و پیشرو بودن سیستم بسیار حائز اهمیت است که با بهره‌گیری از فناوری روز دنیا و همچنین با استفاده از هوش مصنوعی می‌توان کارها را در مسیر تعالی سازمانی و ارتقا بهره‌وری تسریع بخشید.
وی در پایان گفت: علی‌رغم وجود چنین چشم‌اندازی، شناخت منابع رشد بهره‌وری و ایجاد یک دیدگاه مفهومی قابل‌اطمینان در راستای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها، همچون گذشته موضوعی با اهمیت است که باید همه این موارد را عملیاتی کنیم تا به رشد و ارتقا سازمان که درنهایت به رشد و تعالی کشور منتج می‌شود؛ برسیم.
انتهای پیام/
بهره‌وری، استفاده مطلوب و بهینه از امکانات، سرمایه‌ها، منابع و فرصت‌ها است خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار