مدیرعامل مجمع فعالین نوشت‌افزار ایرانی اسلامیخبر داد:

آغاز به کار نمایشگاه «ایران نوشت» از امروز/سهم ۵۰ درصدی نوشت‌افزار ایرانی در بازار کشور

1401/06/01 - 12:30 - کد خبر: 72443 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل مجمع فعالین نوشت‌افزار ایرانی اسلامی با بیان اینکه امروز، نوشت افزار ایرانی دارای هویت است و رضایت مردمی را در این حوزه شاهد بوده و هستیم گفت: اشتغال آفرینی در حوزه نوشت افزار ایرانی سه برابر شده و سهم نوشت افزار ایرانی از ۱۵ به ۵۰ درصد در بازار نوشت افزار کشور رسیده است.

به گزارش نصر، محمد یقینی در مراسم افتتاحیه هشتمین جشنواره و نمایشگاه "ایران نوشت"  که در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد با بیان اینکه جریان نوشت افزار ایرانی، دهه دوم مسیر خود را دارد آغاز می‌کند گفت: در روزهایی بود که نوشت افزار ایرانی نداشتیم، اما امروز با افتخار از نوشت‌افزار ایرانی حرف می‌زنیم. 
وی افزود: نوشت افزار ایرانی دارای هویت است، رضایت مردمی را شاهد بوده و هستیم. اشتغال آفرینی در حوزه نوشت افزار ایرانی سه برابر شده و سهم نوشت افزار ایرانی از ۱۵ به ۵۰ درصد در بازار نوشت افزار کشور رسیده است. 
یقینی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ تولیدکننده در این نمایشگاه شرکت می‌کنند گفت: بخش‌های مختلفی برای نمایشگاه چون اجرای تئاتر و...  درنظر گرفته شده است. 
مدیرعامل مجمع فعالین نوشت‌افزار ایرانی اسلامی خاطر نشان کرد: مسیر ارتباط ما با کاراکترهای ایرانی از شخصیت‌های انیمیشن "شکرستان" شروع شد و امسال انیمیشن "پسر دلفینی" را داریم که بازارسازی فرهنگی برای آن انجام شده و بر روی تولیدات نشسته است و انیمیشن آن نیز در نمایشگاه اکران می‌شود. 
به گزارش ایسنا، احمد عبودتیان، دستیار رئیس جمهور در امور مردمی سازی نیز با بیان اینکه صنایع فرهنگی خلاق از محتوایی ترین و مردمی‌ترین صنایع ماست گفت: این صنعت در بین مردم جانیفتاده و ما بسیار زود از تاریخ مان فاصله گرفتیم و باید به پیشرانی فرهنگی بازگردیم که جایش همین‌جاست. 
وی افزود: ادعای درستی داریم مبنی بر اینکه " هنر نزد ایرانیان است و بس". باید از چنین نمایشگاه‌ها و جشنواره‌هایی برای توسعه و رونق بازار صنایع فرهنگی بهره ببریم. باید کارها دست مردم بیفتد تا ثمراتش را ببینیم. از بازار دو هزار و 500 میلیارد دلاری صنایع فرهنگی در جهان، ما سهم یک میلیون و ۷۰۰ دلاری داریم. ۱۰ سال قبل این بحث مطرح بود که چگونه می‌شود محصولات ایرانی تولید کرد به گونه‌ای که باعث اقبال مردم نیز باشد. چند جوان دور همدیگر جمع شدند و راه سختی را آغاز کردند و امروز به جایی رسیده‌ایم که سهم نوشت افزار ایرانی در بازار نوشت افزار کشور به ۵۰ درصد رسیده است. 
هشتمین نمایشگاه ایران‌نوشت به همت مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی، یکم تا هجدهم شهریورماه از ساعت ۱۰ تا ۲۲ در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا خواهد بود. 
انتهای پیام/
آغاز به کار نمایشگاه «ایران نوشت» از امروز/سهم ۵۰ درصدی نوشت‌افزار ایرانی در بازار کشور خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار