وقتی جنگ اوکراین خیلی فشار می‌آورد؛

دیلی اکسپرس خطاب به مردم انگلیس: غذای کپک‌زده بخورید!

1401/06/01 - 11:56 - کد خبر: 72437 نسخه چاپی

نصر: به دنبال افزایش فشار هزینه‌های زندگی بر خانوارهای انگلیسی که ناشی از تبعات جنگ اوکراین است، رسانه‌های این کشور به توجیه استفاده از موادغذایی تاریخ مصرف گذشته و کپک زده روی آورده‌اند و تلاش‌ دارند آنها را برای مصرف چنین محصولاتی متقاعد کنند!

به گزارش نصر، در شرایطی که اوضاع اقتصادی در انگلیس روز به روز وخیم‌تر می‌شود، روزنامه دیلی اکسپرس انگلیس در گزارشی آورده است: آیا شما هم جزو آن دسته از خطاکاران تولید زباله‌های غذایی هستید؟ آیا شما هم در سوپرمارکت‌ها به دنبال خوش قیافه‌ترین میوه می‌گردید؟ آلیس بیر، یک کارشناس غذایی فاش کرده همه غذاهای کپک‌زده بد نیستند و برخی محصولات فاسد و غیرقابل استفاده هم وجود دارند که خوردن آنها بی‌خطر است!
«بیزنس ویست» اوایل امسال در گزارشی فاش کرد که انگلیس سالانه حدود ۹.۵ میلیون تن زباله موادغذایی تولید می‌کند و این در شرایطی است که ۸.۴ میلیون تن در فقر غذایی به سر می‌برند.
در گزارش اکسپرس آمده است: علت اینکه بسیاری از موادغذایی دور ریخته می‌شوند، این است که بهترین زمان مصرف آن گذشته و گاهی اوقات کپک هم به وضوح روی آنها دیده می‌شود. اما مواردی وجود دارد که شما می‌توانید آن محصول را با جدا کردن کپک مصرف کنید.
آلیس بیر می‌گوید: ما در کشورمان به موادغذایی فوق‌العاده، عادت کرده‌ایم؛ عادت داشتیم که به سوپرمارکت برویم، دست خود را به پشت قفسه بگذاریم و یک محصول با ماندگاری یک هفته را بیرون بیاوریم. اما الان اینطور نیست، قفسه‌ها و چیزهایی که ماندگاری طولانی ندارد و در حال متلاشی شدن هستند، می‌بینیم. مثلا ظرف سالادی که چند روز در یخچال نگهداری می‌کردیم، به روز دوم که می‌رسد ناگهان خراب می‌شود. میوه‌هایتان ۲۴ ساعت بعد از خرید خراب می‌شود. اگر کپک روی سطح خارجی پنیر نرم است، آن را خرد نکرده و نتراشید و دور بریزید. اما برای پنیر آبی و پنیر سفت اینطور نیست و آن را مصرف کنید. در میوه‌ها و سبزیجات معمولا می‌توان از لکه‌های کوچک کپک صرف‌نظر و آنها را مصرف کرد.
این چنین اظهارنظرهایی در شرایطی مطرح می‌شود که دخل و خرج خانوارهای انگلیسی متناسب نیست. حمله روسیه به اوکراین باعث کمبود برخی اقلام غذایی و همچنین انرژی در اروپا شده است و بسیاری از کشورهای اروپایی خود را برای زمستانی سرد همراه با کمبود گاز آماده می‌کنند.
احساس بد خانوارهای انگلیسی به افزایش هزینه‌های زندگی موجب شده تا سطح اعتماد مصرف‌کنندگان به پایین‌ترین میزان از ۱۹۷۴ برسد. قیمت موادغذایی از سال ۲۰۰۸ با سریع‌ترین نرخ رشد مواجه است و صورت‌حساب انرژی خانگی دو برابر شده است. تحلیلگران صنعت می‌گویند که به نظر می‌رسد که این قیمت‌ها تا ژانویه دوباره افزایش دو برابری یافته و به بیش از ۴۰۰۰ پوند (۴،۸۱۶.۸۰ دلار) در سال برسد.
انتهای پیام/
دیلی اکسپرس خطاب به مردم انگلیس: غذای کپک‌زده بخورید! خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار