مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

امروز انجام کار فرهنگی بزرگترین جهاد است

1401/06/01 - 11:23 - کد خبر: 72427 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت کار فرهنگی و جهاد تبیین گفت: امروزه انجام کار فرهنگی بزرگترین جهاد است.

به گزارش نصر، آئین اختتام کنگره منطقه‌ای شعر محرم شامگاه دوشنبه باحضور حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در استان و حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمود حسینی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی و حجت الاسلام و المسلمین علمی رئیس گروه هیئات مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی کشور در پردیس سینمایی قدس برگزار شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در این مراسم گفت: کنگره منطقه‌ای شعر محرم ویژه چهار استان شمالغرب کشور؛ اردبیل، زنجان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان و سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی برگزار شد.
وی با بیان اینکه ۸۰۰ اثر در این کنگره از ۳۰۰ شاعر ۴ استان کشور به این کنگره ارسال شده است، افزود: از مهم‌ترین اهداف این کنگره می‌توان به موضوعاتی همچون فعالیت در زمینه فرهنگ عاشورا، شکوفایی و ترویج شعر عاشورایی، حمایت از جریان شعر آئینی و ارج نهادن به خلاقیت شاعران آئینی و انقلابی، اثرگذاری و زمینه سازی برای شعرآفرینی در حوزه مضامین عاشورایی، حمایت ویژه از شاعران جوان آئینی و حمایت و شکوفا نمودن محافل شعری مسجد و پایگاه محور اشاره کرد.
حسینی سپس به اهمیت جهاد تبیین نیز اشاره داشت و افزود: شاعران در شعرهای خود حتماً به جهاد تبیین توجه داشته باشند چراکه زبان هنر و شعر تأثیر زیادی روی مخاطب دارد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین در واقعه کربلا گفت: اگر جهاد تبیین حضرت زینب کبری (س) نبود امروز کربلا به فراموشی سپرده می‌شد که این موضوع حاکی از اهمیت جهاد تبیین دارد.
حسینی همچنین بر ضرورت اطاعت از فرامین و منویات مقام معظم رهبری تاکید داشت و گفت: تبیین کامل کربلا و اطاعت از ولایت فقیه مقدمه تحقق کامل تمدن نوین اسلامی است.
گفتنی است در پایان این مراسم از ۶۰ نفر از پیشکسوتان شعر آئینی و همچنین شاعران اثار منتخب تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/
امروز انجام کار فرهنگی بزرگترین جهاد است خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار