سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان‌شرقی:

نمایشگاه‌های خودرو تبریز به مایان منتقل می‌شود

1401/06/01 - 10:16 - کد خبر: 72415 نسخه چاپی

نصر: سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: تمامی نمایشگاه‌های خودرو کلانشهر تبریز به شهرک مبل و خودروی مایان منتقل می‌شود.

به گزارش نصر، احمد موقری روز سه شنبه در جلسه بررسی مشکلات مربوط به انتقال نمایشگاه های خودرو به شهرک مبل و خودروی مایان، لزوم انتقال نمایشگاه های خودرو کلانشهر تبریز به این محل را لازم و ضروری دانست و افزود: موضوع ساماندهی مشاورین املاک و خودرو همواره از اولویت های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوده و در این زمینه اقدامات لازم در دست اجراست.
وی اظهار داشت: در سال های گذشته اقدامات ارزنده و شایسته در راستای کاهش ورودی پرونده در بحث معضلات اجتماعی ناشی از جرایم مختلف از جمله انواع کلاهبرداری، فروش مال غیر، تبانی برای بردن مال غیر، جعل و استفاده از سند مجعول و معاملات معارض انجام شده که ساماندهی بنگاه های خودرو بر همین مبنا تعریف شده است.
موقری ادامه داد: در برخی از حوزه های ساماندهی روابط حقوق اشخاص نتایج مطلوبی به دست آمده که ضرورت دارد با استمرار و پیگیری های مجدد و اقداماتی که نیازمند همکاری دستگاه های مربوطه نسبت به عملیاتی و اجرایی کردن مطلوب و نهایی برنامه ساماندهی روابط حقوقی اشخاص می باشد، اقدام شود. 
وی در ارتباط با نحوه صدور پروانه تخصصی مشاورین املاک و خودرو با لحاظ ماده سه شیوه نامه دستورالعمل اجرایی نحوه صدور پروانه تخصصی، گفت: در این زمینه  مقرر شده است هیات های اداره کل ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی لیست و مشخصات متقاضیان اخذ پروانه تخصصی به منظور شرکت در دوره آموزشی را به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان معرفی کند.
موقری اضافه کرد: بدیهی است متقاضیانی که موفق به گذراندن دورهای مذکور شده و حائز صلاحیت و آگاهی های حقوقی لازم باشند جهت سپری نمودن مراحل بعدی اخذ پروانه تخصصی به هیات استانی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان معرفی خواهند شد.
وی آگاه سازی اعضای اتحادیه های مشاورین املاک و خودرو بر نحوه صدور پروانه تخصصی را مهم خواند و افزود: روسای اتحادیه های مذکور به طرق مقتضی، اطلاع رسانی های لازم و کافی نسبت به برگزاری دوره های آموزشی  و نحوه صدور پروانه تخصصی مطابق با آیین نامه و ماده سه شیوه نامه دستورالعمل اجرایی نحوه صدور پروانه تخصصی برای اعضای زیرمجموعه خود به ویژه برای متقاضیان جدید و متقاضیان تمدید پروانه تخصصی به عمل آورند.
تعدد نمایشگاه های خودرو در اقصی نقاط کلانشهر تبریز به خصوص در معابر و گذرهای پرتردد ، موجب ایجاد ترافیک های سنگین و نارضایتی اهالی محلات مختلف شده است.
انتهای پیام/
نمایشگاه‌های خودرو تبریز به مایان منتقل می‌شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار