رئیس اداره راهداری مراغه؛

بیش از ۵۷ میلیارد تومان در حوزه راهداری مراغه هزینه شد

1401/06/01 - 10:07 - کد خبر: 72412 نسخه چاپی

نصر: رئیس اداره راهداری مراغه گفت: دولت مردمی آیت‌الله رئیسی با وجود تنگناهای مالی، طی یکسال اخیر دستاورد قابل توجهی در حوزه راهداری این شهرستان داشته و ۵۷.۶۳ میلیارد تومان در این بخش هزینه کرده است.

به گزارش نصر، نادر شریفی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با بیان اینکه عملکرد یکساله حوزه راهداری مراغه با پنج سال قبل از آن برابری می‌کند، افزود: این دستاوردها حاصل همگرایی و تلاش جهادی مسئولان شهرستان و پیگیری‌های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بوده و به برخی از مطالبه‌های دیرینه اهالی جامه عمل پوشانده است. 
وی اظهار داشت: روکش آسفالت ۱۴ کیلومتر از محور مراغه – هشترود با ۱۷ میلیارد تومان هزینه، روکش آسفالت محورهای روستایی نرج‌آباد – قلعه‌خالصه، طالبخان – خرمازرد و آشان - یایشهری در مجموع با ۱۳ میلیارد تومان هزینه و آغاز عملیات اجرایی روکش آسفالت کمربندی جنوبی با سه میلیارد تومان هزینه از جمله اقدامات بخش نگهداری راه‌هاست.
«شریفی» به ساماندهی نقاط حادثه‌خیز نیز اشاره و اضافه کرد: اجرای طرح غیرهمسطح داش‌آتان در محور مراغه – هشترود که تاکنون ۴.۵ میلیارد تومان هزینه داشته و همچنین احداث پل یک دهنه چکان و دوبانده کردن مسیر با ۴.۲۸ میلیارد تومان هزینه از جمله این طرح‌هاست.
به گفته رئیس اداره  راهداری مراغه از دیگر طرح‌های بخش ساماندهی نقاط حادثه‌خیز نیز می‌توان به ترانشه‌برداری و خاکبرداری قوس پرحادثه کیلومتر ۲۵ محور مراغه – هشترود، اجرای طرح بزرگ جایگزین کردن باکس‌های بتنی و پیش‌ساخته پل قطار واقع در سه‌راهی تازه‌کند سفلی اشاره کرد. 
وی در مورد بهسازی راه‌های اصلی و روستایی نیز بیان کرد: مسیرگشایی محور روستایی «دوه‌بوینی» به طول ۶ کیلومتر با مشارکت مردمی، احداث راه روستایی خطب - مولو به طول هفت کیلومتر با حدود ۱۰.۵ میلیارد تومان و بهسازی راه روستایی آغچه‌دیزج - خطب با ۲.۵ میلیارد تومان هزینه از جمله اقدامات در حوزه راه‌های روستایی است. 
شریفی ادامه داد: اجرای عملیات تکمیلی پل سه‌دهنه روستای خطب با ۲ میلیارد تومان هزینه، تسطیح و رگلاژ کلیه راه‌های روستایی شنی و خاکی در مجموع با ۱۲۰ کیلومتر طول و تعریض یک کیلومتر از سطح سواره‌رو در کیلومتر ۲۰ محور مراغه - هشترود جزو دیگر اقدامات در حوزه بهسازی راه‌های اصلی و روستایی است. 
طرح تعریض پل غیرهمسطح «تازه‌کند» که به دلیل توقف عبور قطارهای مسیر مراغه و تبریز در عرض کمتر از ۳۶ ساعت اجرا شد، سریع‌ترین طرح عمرانی تاریخ این شهرستان به شمار می‌رود و با اجرای آن از سوی راهداری، یکی از نقاط حادثه‌خیز مسیر مراغه - هشترود اصلاح، و به یکی از مطالبه‌های دیرینه اهالی جامه عمل پوشانده شد. 
حجم عملیات اجرایی این طرح در حدی بود که حدود یک ماه قبل از آن هزار و ۹۰۰ کامیون خاکبرداری در محل انجام شد و طرح با تلاش شبانه‌روزی راهداران در موعد مقرر به خط پایان رسید تا قطار از روی پل و خودروهای مسیر مراغه - هشترود از زیر آن تردد کند.
انتهای پیام/
بیش از ۵۷ میلیارد تومان در حوزه راهداری مراغه هزینه شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار