در نشست تخصصی دبیران مدیریت بحران شهرستانهای استان در خوی عنوان شد:

کاهش 62 درصدی خسارتهای ناشی از حوادث در آذربایجان غربی

1398/09/01 - 20:49 - کد خبر: 7234 نسخه چاپی

نصر: با هدف تبین قانون جدید مدیریت بحران نشست تخصصی دبیران شورای ستادهای پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستانهای آذربایجان غربی در خوی برگزار شد.

به گزارش  نصر، در این نشست دو روزه که در فرمانداری خوی برگزار شد نقش و وظایف دستگاههای عضو مدیریت بحران در مخاطرات طبیعی و حوادث غیر مترقبه در قانون جدید مدیریت بحران در 4 کارگروه آموزش ، امداد ، مسکن و کارگروه بهداشت بررسی و تبین شد.

جعفری مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی در این نشست با تاکید برحادثه خیزی استان از نظر حوادث عیر مترقبه از جمله زلزله و سیل برآمادگی شهرستانها در برابر این حوادث در فصول مختلف تاکید.

وی از کاهش 62درصدی خسارت های ناشی از حوادث غیر مترقبه در 8 ماه گذشته امسال در استان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال براثر حوادث غیر مترقبه 380 میلیارد تومان به زیر ساختهای آذربایجان غربی خسارت وارد شده که این رقم در مقایسه با 1 هزار میلیارد تومان مدت مشابه پارسال 62 درصد کاهش یافت.

جعفری توسعه آموزش در حوزه حوادث غیر مترقبه و اطلاع رسانی به موقع از سوی صدا وسیما، دهیاران، شوراهای اسلامی وجهاد کشاورزی را از مهمترین عوامل کاهش خسارت های حوادث غیر مترقبه در این مدت اعلام کرد.

وی آذربایجان غربی را یک استان زلزله خیز بعلت قرار گرفتن بر روی کسل های اصلی زلزله دانست و افزود: در 8 ماه گذشته امسال 120 زلزله با قدرت 2 تا 4 و 8 ریشتر در نقاط مختلف آذربایجان غربی به ثبت رسیده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان با اشاره به ضرورت مدیریت حوادث غیر مترقبه افزود: با تدبیر استاندار آذربایجان غربی 15 دستگاه زلزله نگار و شتاب نگارخریداری ودر شهرستانهای استان نصب شده که این دستگاههای نقش موثری در مدیریت حوادث داشته اند.

عابدی فرماندار خوی در آئین پایانی این نشست دو روزه از خسارت6میلیاردتومان رانش زمین از ابتدای امسال در دو روستای این شهرستان خبر داد.

انتهای پیام/

کاهش 62 درصدی خسارتهای ناشی از حوادث در آذربایجان غربی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار