خبر/

احداث پل «دخیل» در مراغه آغاز شد

1401/05/31 - 13:36 - کد خبر: 72335 نسخه چاپی

نصر: احداث پل دخیل به عنوان یکی از طرح‌های گره‌گشایی از ترافیک شهر مراغه که جزو برنامه‌های سال گذشته شهرداری پیش‌بینی شده بود، از روز گذشته و در آستانه هفته دولت کلید خورد تا شمارش معکوس برای بهره‌برداری از این طرح مهم شهری آغاز شود.

به گزارش نصر، شهردار مراغه روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: عملیات اجرایی پل «دخیل» با انجام عملیات هدایت آب‌های بستر رودخانه برای اجرای سازه‌های بتنی و استحکام‌بخشی پایه‌های این پل آغاز شد.
به گفته وی این طرح بزرگ عمرانی در راستای ایجاد مسیر دسترسی جدید به طول بیش از ۲۵۰ متر به بلوار طبیعت از مسیر میدان عبدالقادر اجرا می‌شود. 
وی هدف از اجرای این طرح را تسهیل تردد در مسیر بلوار طبیعت به عنوان یکی از گلوگاه‌های اصلی منتهی به مناطق گردشگری این شهرستان و دسترسی مناسب به مرکز درمانی امیرالمومنین (ع) عنوان کرد. 
وی این موضوع را هم یادآوری کرد که این پل ۶۰ متر طول و ۳۲ متر عرض دارد و با پنج دهانه و به صورت عرشه تیردال بتنی احداث می‌شود. 
به گفته شهرداری مراغه برای ساخت این پل ۱۸۰ تن میلگرد و یکهزار مترمکعب بتن استفاده شده و یکهزار و ۳۰۰ مترمکعب نیز عملیات بنائی سنگ لاشه  انجام می‌شود.
شهرداری مراغه برای اجرای عرشه این پل ۹ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است تا به یکی از مطالبه‌های مردم این شهر جامه عمل پوشانده شود. 
کارشناسان حوزه شهری و همچنین رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر مراغه معتقدند که شهرداری برای تغییر کاربری باغ‌های تملک شده در اطراف آن و مسیرگشایی از روی پل دخیل تا بلوار طبیعت به مصوبه کمیسیون ماده پنج نیاز دارد و این موافقت هنوز اخذ نشده است. 
این در حالی است که به نظر می‌رسد شهرداری تا زمان اخذ این موافقت، کاری با باغ‌های اطراف و مسیرگشایی ندارد و به دنبال اجرای سازه‌های بتنی و استحکام‌بخشی پایه‌های این پل است تا دست پیش بگیرد و اجرای این طرح پس نیافتد.
انتهای پیام/
احداث پل «دخیل» در مراغه آغاز شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار